אאא
לאור הסקרנות הרבה, והשאלות שמופנות אלי מכם הקוראים, אני פותחת פינה שבועית חדשה שבה תינתן לכם במה לשאלותיכם בנושאי גרפולוגיה או אבחון ציורים. ניתן לשלוח שאלה ספציפית לגבי כתב ידכם בצרוף כתב היד.
 
 
שאלה:
 
שלום תמר,
 
אני עוקבת כבר זמן רב אחרי המדור שלך, ומבינה כי גרפולוגיה היא תחום מורכב הרבה יותר מכפי שחשבתי בעבר.
כפי שאני רואה, ישנם סימנים גרפולוגיים רבים שעליהם מסתכלים,ורציתי לשאול האם קימת שיטה מסוימת שעל פיה מאבחנים כתב-יד?כיצד לא "הולכים לאיבוד "בתוך כל שלל הסימנים?
 
 
תמי מירושלים
 

תשובה:

הנני בטוחה תמי, ששאלה זו מסקרנת קוראים רבים ואשמח להתייחס אליה שלב שלב.

נתחיל מהשלב הקודם. לפני שניגשים לכתב היד, מוודאים כי הכותב בצע את האבחון לפי התנאים הנדרשים (כתיבת טקסט ספונטני של כ-20 שורות בעט כדורי על דף חלק בגודל A4 ללא שורון, ע"ג מצע של דפים. חתימה בסוף הטקסט. חשוב לציין מין, גיל, באיזו יד כותבים, והאם יש מגבלות פיזיות).

בשלב הבא, מקבלים התרשמות כללית- מה הכתב משדר באופן אינטואיטיבי (אין מסתמכים על אינטואיציה בלבד!).

אח"כ בוחנים את טיבם של שלשת "תמונות הכתב"- התנועה, הצורה והארגון על הדף.

בהמשך,בודקים אילו סימנים בולטים בכל אחת מהתמונות, ומי הדומיננטית מביניהם.

כמו כן, בודקים את איכות הקו ולחץ החדירה על הניר,ומתייחסים ליסודות הצורה- קערה, קמר חוט זווית ולעוד שורה ארוכה של סימנים גרפולוגיים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

אוספים את הסימנים הגרפולוגיים ומכניסים אותם ל"סינדרומים",כלומר קבוצות סימנים המצביעות יחד על אותה התכונה.

לבסוף, מקובל לשייך את הכתב לטיפוסי-אישיות על פי תורת י.אודם, יונג ועוד, תוך התיחסות למורכבות האינדיוידואלית של אישיות הכותב.

 
שלחו את שאלותיכם לכתובת המייל: tamarf.grapho@gmail.com
השאלות הנבחרות תתפרסמנה במדור.
 
תמר פינקלשטיין-גרפולוגית מוסמכת
מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל
מרצה ומוסרת קורסים בתחום