הדיין הרב דב דומב התפטר ופרש לגמלאות

הדיין הרב דב דומב הודיע על פרישתו באופן מיידי ויצאה לגמלאות ימים ספורים לאחר ההמלצה להעמידו לדין. עו"ד אלקנה בישיץ: "הרב יוצא במסע לטיהור שמו" (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הדיין הרב דב דומב (צילומסך: מתוך ערוץ בינינו beinenu.com)

תם עידן: אב בית הדין הרבני בתל-אביב, הדיין הרב דב דומב, הודיע הבוקר (שלישי) על פרישתו באופן מיידי מתפקידו כדיין ויציאה לגמלאות, זאת מספר חודשים לאחר שהשעה עצמו מהתפקיד וימים ספורים לאחר המלצת המשטרה להעמידו לדין.

לפי הדיווחים, הרב פרש מתפקידו בטרם היו בכירי משרד המשפטים משגרים לו מכתב פיטורין בעקבות המלצת המשטרה. עו"ד אלקנה בישיץ המייצג את הרב דומב אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מדובר שוב בהשמצות פרועות וחסרות רסן שהינם חוליה אחת בשרשרת של פגיעה בדיין וותיק ומוערך".

לדברי פרקליטו, סיבת עזיבתו של הרב את התפקיד הינה יציאה לגמלאות: "כבוד הרב דומב שהינו דיין בעל ותק של עשרות שנות דיינות יצא לגמלאות בעקבות יעוץ משפטי שקיבל וכדי לצאת במסע לטיהור שמו".

החלטתו של הרב לפרוש עתה לגמלאות ולא לחכות לגיל היציאה לפנסיה, משום שאנשיו של הרב עמם התייעץ הסבירו לו כי המתדיינים בדיונים בהם ישתתף יחששו ולא יהיו שלמים עם אף החלטה שיקבל לאור הפרשה בה נחשד.

"החלטה זו התקבלה היות וניהול הליכים משפטיים כשהרב דומב ממשיך לכהן כדיין עשויה הייתה לפגוע בציבור המתדיינים", הסביר פרקליטו.

הפרשה בה מעורב הרב דומב נחשפה כאשר אל נציבות תלונות הציבור על שופטים התקבלה תלונה, לפיה, ארבעה דיינים בבית הדין הרבני בתל-אביב, סידרו, בשנת 2007, גט במרמה לזוג אנשים מוגבלים, בעלי צרכים מיוחדים, וזאת לאחר שקרובי הבעל פנו לדיין הרב דב דומב, בבקשה כי יסייע בידם לסדר את הגירושין ללא ידיעת בני הזוג.

בכדי לסדר את הגירושין ביניהם, הובאו בני הזוג בדרכי מרמה לבית הדין, תוך ניצול נכותם ומוגבלותם, כאשר נאמר להם כי הם מוסעים למקום שבו תוסדר עבורם זכאות לדיור ציבורי בחיפה.

כשהגיעו בני הזוג לבית הדין, הם הוחתמו על נייר הנושא את הכותרת 'פרוטוקול', אשר היה ריק. בדיעבד התברר כי אחד הדיינים המעורבים בפרשה ניסח על אותו נייר "הסכם גירושין" וזאת מבלי לומר לבני הזוג דבר וחצי דבר על כך.

לאחר-מכן, אותו "הסכם" ידני הוקלד בבית-הדין, תוך הוספת מילים שונות. בהמשך סודר לבני הזוג גט, כאשר הם עצמם אינם מודעים למעשה שלו הם שותפים. לאחר טקס הגט שאת משמעותו העלימו הדיינים והמעורבים הנוספים בפרשה מבני הזוג, נאמר לבני הזוג כי כתנאי לזכאותם לדיור הציבורי עליהם לשהות בנפרד האחד מהשני למשך שלושה ימים, ומאז הם הופרדו בעל-כורחם.

הדיינים המעורבים בפרשה הם הרב דב דומב, שהיה הכוח המניע מאחורי השגת הגט, הרב אבירן יצחק הלוי, הרב יצחק אלמליח והרב צבי בן יעקב.

בני הזוג, בעלי צרכים מיוחדים, העידו כי האישה יצאה מביה"ד לאחר קיום טקס גירושי המרמה ללא שהיא ידעה כי גורשה מבעלה. לאישה נאמר כי הובאה לביה"ד כדי להסדיר עבור בני הזוג דיור ציבורי. הדיין הרב דומב שהיה המושך בחוטים בגירושי המרמה נעדר מזה זמן מעבודתו בביה"ד עקב חקירה המתנהלת נגדו בפרשה אחרת שבה הוא מעורב.

פרשת גירושי המרמה הובאה בעבר לידיעתו של הרב עמאר שכיהן אותה עת כנשיא ביה"ד הגדול. הבטחה מטעמו כי תבחן הלכתית שאלת כשרותו של הגט לא קוימה עד עצם היום הזה.

הפרישה מגיעה לאחר שבראשית השבוע היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה סיימה את חקירת פרשת הדיינים - הרב דב דומב מבית הדין הרבני בתל אביב והרב משה אוחנונה מבית הדין הרבני בפתח תקוה, והגישה את המלצתה להעמידם לדין.

בעבר, בעקבות החקירה נגדם, הביעה שרת המשפטים ציפי לבני כוונה לפתוח בהליכי הדחה נגד שני הדיינים, בעקבות כך הם השעו את עצמם מעבודתם לפני מספר חודשים.

אתמול דווח ב"כיכר השבת" כי הדיינים המעורבים בפרשה בהם הרב דב דומב, שהיה הכוח המניע מאחורי השגת הגט, הרב אבירן יצחק הלוי, הרב יצחק אלמליח והרב צבי בן יעקב נתבעו על ידי בני הזוג תביעת נזיקין בסך שלושה מיליון שקלים.

ביקשנו את תגובת הנהלת בתי הדין הרבניים אך זו טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר