אאא

החורף הישראלי בעיצומו, בערב כבר קריר ולפעמים זה מדרבן לאכול כדי להתחמם ...

קודם כל כדאי לבדוק עם עצמנו - אם קר לנו או "רעב" לנו ...כי זה לא אותו עניין ולפעמים שמיכה ותה הם הדבר האמיתי .

ואם בכל זאת החלטנו לאכול, אז כדאי קודם לפנות אל הפתרונות הבריאים שאינם משמינים והם משביעים .

עלינה סגל, דיאטנית קלינית ומומחית להפרעות אכילה בקופ"ח לאומית- מחוז צפון, מעניקה מספר רעיונות שניתן ליישם :

1.הכנת מרקים טעימים ומגוונים על בסיס ירקות שונים כגון – מרק "כתום " עם דלורית גזר וקישואים , מרק בצל עם מעט חלב ולא עם שמנת , מרק פטריות על אותו עקרון , ומרק "סיני" על בסיס תערובת ירקות להקפצה עם סויה ורוטב חמוץ מתוק ..

כל אלו ועוד רבים אחרים, דורשים כ15 דקות של הכנה ויכולים למנוע אכילה מרובה.

2. דייסת קוואקר עתירת סיבים עם תוספת של סובין על בסיס מים וממתיק מלאכותי וגם קינמון אם רוצים .

כן, זה טעים, משביע ולאנשים מסוימים גם מזכיר את התקופה שפעם היו ילדים..

3. החמין של שבת יכול להיות "מלכודת" קלוריות משמעותית במיוחד עם החיטה ה"קישקע" והתפוחי אדמה ...ולכן ניתן להחליף את הקטניות, לפחות באופן חלקי, בירקות שורש רבים (שומר , סלרי , דלורית , תחתיות ארטישוק , כרוב ניצנים ..) את הבקר ניתן להמיר בעוף ואת הקישקע להדוף....אז נכון, זהו אינו חמין מסורתי "שמפיל חללים" אבל גם לא מזיל דמעות על המאזניים ביום שאחרי...

4. אם רוצים מנה משביעה, חמה ומוצקה ניתן לקחת את כל הירקות שבמקרר לערבב עם ביצה, גבינה לבנה, ריקוטה וקצת צהובה (9% כמובן)ולהכין פשטידה טעימה. מעט מאד הכנה והרבה הנאה באכילה!

*המידע באדיבות- עלינה סגל, דיאטנית קלינית ומומחית להפרעות אכילהאח' תחום תזונה קופ"ח לאומית מחוז צפון.