אאא

עובדי 'מעריב' בהלם בעקבות רכישת העיתון על-ידי איש העסקים הימני שלמה בן צבי, הבעלים של עיתון 'מקור ראשון', תמורת 85 מליון ש"ח.

הנכסים כוללים את העיתון, אתר nrg, הוצאת מעריב ורשת המקומונים והמגזינים. העסקה לא כוללת את בית הדפוס שבבעלות מעריב.

בשנים האחרונות החליפה הבעלות על מעריב ידיים רבות, לאחר שאיש העסקים עופר נמרודי מכר את העיתון לאיש העסקים היהודי-צרפתי זקי רכיב. מאוחר יותר, מכר רכיב את העיתון לקבוצת אי די בי בשליטת נוחי דנקנר שהשקיע בעיתון כ-350 מיליון ש"ח, על פי פרסומים.

עובדי העיתון יקיימו בצהריים (ראשון) אסיפת חירום מיוחדת, כדי לדון בהשלכות העסקה העתידית למכירת העיתון.

ב'מעריב' מועסקים כאלפיים עובדים, ועל פי ההערכות בשוק התקשורת יציע בן צבי לכ-400 מעובדי העיתון להיקלט בקבוצת 'מקור ראשון'. שאר העובדים, על-פי הערכות, יפוטרו מהעיתון - לאחר הרכישה הסופית.

גורמים בתעשייה מעריכים כי בן-כספית, הפרשן הבכיר של העיתון, יתקשה להמשיך לעבוד בעיתון תחת בעלים המזוהה עם הימין. מאידך, ייתכן ובן-צבי ישכנע את בן כספית להישאר בעיתון, כדי לשמור על יציבות התוכן.