אאא

רשתות חנויות האפנה המקוונות, העוסקים בסחר בינלאומי של בגדים בטווח רחב, הולכים וגדלים מדי שנה. רק בארה"ב לבדה, רוכשים לקוחות מידי שנה בגדים באמצעות האינטרנט בכ-41 מיליארד דולר, המהווים כ-21% מסך הקניות האינטרנטיות בארצות הברית. גם בישראל עולים אחוזי הקניות ברשתות האפנה המקוונות, בעיקר לאור הקלות מסוימות במסים.

הקניות ברשת אמנם יכולים להיות נוחים יותר, כאשר המגוון רחב יותר, והמחירים זולים יותר. אך אליה וקוץ בה, מכיוון ששיטות מדידת הבגדים משתנה ממדינה למדינה, מה שגורם לכך שהלקוחות שממתינים ימים ארוכים להזמנותיהם, לעיתים קרובות יאלצו להחזיר את ההזמנה למשווק בעקבות חוסר התאמה למידות הלקוח.

לא מדובר רק בחוסר נוחות ללקוח, שכן בעקבות התחרות המוגברת בענף, כל אותם חנויות וירטואליות מגיעות לקראת הלקוח, כאשר במידה והבגדים שהזמין אינם תואמים למידות גופו, יוכל להחזיר אותם למשווק, ללא עלות מצד הלקוח.

על פי ההערכות כיום בענף, כ-25% מהבגדים הנרכשים באמצעות חנויות מקוונות ברשת האינטרנט מוחזרים בחזרה למשווקים. כאשר הסיבה המרכזית להחזרת הסחורה, הינה בגלל חוסר התאמה במידה.

למדוד את הבגד ברחוק - באפליקציה 

כעת מציעה חברת הזנק ישראלית פתרון פשוט לבעיה, זאת על ידי אפליקציה לטלפונים חכמים ומחשבי לוח (טאבלטים), אשר מפתחת החברה. על ידי שימוש בחיישנים השונים בסמארטפונים ובטאבלטים, הצליחה החברה לפתח אלגוריתמים שיוכלו למדוד את ממדי הגוף, ולהעבירו ישירות לאתרי המכירות.

מערכת המדידה של My Size משתמשת כאמור בחיישנים של הסמארטפון ובאמצעות פעולה פשוטה של העברת המכשיר על פני הגוף, מספקת קוד (ID) ייחודי למשתמש ,עם מידותיו. ה-ID המאובטח אשר ישלח לכל החנויות ברשת בהן יהיה מעוניין המשתמש לבצע את הרכישות, ללא צורך בביצוע מדידות נוספות. מעתה ואילך, יוכל המשתמש לרכוש בגדים מהחנויות המקוונות למיניהן במידתו המדויקת. בעזרת ה ID ניתן יהיה לקנות בגדים גם בחנויות רגילות, ובכך לחסוך את זמן המדידה.

חברת "מיי סייז" המפתחת את האפליקציה, כבר נסחרת בבורסה הישראלית לניירות ערך. ובחודשים האחרונים היא נמצאת במשא ומתן מתקדם עם מספר ענקיות שיווק טקסטיל ברשת. אשר מעריכים כי באם יעשה שימוש באפליקציה, ירדו שיעורי ההחזרות בלמעלה מ33 אחוזים.

על םי מידע בלעדי שהגיע לידי כיכר השבת, החברה גם נמצאת במשא ומתן מתקדם לגבי הטמעת האלגוריתם הייחודי, שנרשם כבר כפטנט בארה"ב, באתרי הקניות עצמן, ללא צורך בהורדת האפליקציה. מנגד, החברה גם מתכוונת להציע למשתמשים בגדים לקניה לפי פרופיל המשתמש שבנתה החברה.

האפליקציה הייחודית, שכאמור מתיימרת לשנות לצמיתות את חוויית הקניות ברשת, אמורה לצאת כגרסת בטא ראשונים בחודשים הקרובים ממש, והיא תוצע להורדה בחינם בחנויות האפליקציות. ב"מיי סייז" מספרים לכיכר השבת כי הם מקווים כי כבר בזמן הקרוב יחלו אתרי קניות גדולים להטמיע את האלגוריתם באתרים שלהם ולהציע את השירות ללקוחותיהם.