הלברטל: ראש השנה באומן? עדיף לנסוע לפריז

ברסלב רוצה להשתלט על היהדות. לא חלילה בכוח החרב, אך בכוח התעמולה והאקסטזה. הרב עובדיה והרב אלישיב ראו בהם סרך עבודה זרה. מדובר בחבורה של מעוותי היהדות (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
עו"ד דב הלברטל (צילום: קובי ישעיהו)

ברסלב רוצים להשתלט על היהדות. לא חלילה בכוח החרב, אך בכוח התעמולה והאקסטזה. אומן מתגלה כאבן שואבת להמונים מכל הזרמים. שם כבר הוקם מרכז החליפות. כי מי שמגיע לאומן, תודעתו הדתית משתנית. הוא לא חוזר אותו אדם. כך מבטיחה התעמולה הברסלבית, והם מקיימים.

משנה לשנה גוברת התעוזה והתעמולה של ברסלב. מודעות רחוב, רמקולים, עלונים ותקשורת אלקטרונית. בתעמולתם הם כבר מקשרים את עצמם למסורת אבות ולחז"ל. אתה מתחיל להשתכנע שאביי ורבא היו חסידי ברסלב. זה לא התחיל מרבי נחמן. זה למעשה ממעמד הר סיני.

ואיך אמר לי אחד מהם? כשרבי נחמן יתגלה במהרה כמשיח, כולכם תהיו ברסלבים. אז, תדעו שצדקנו. ברסלב הופכת לתנועה משיחית חדשה, עם משיח שמת ועתיד להתגלות (מזכיר את חב"ד, לא?) ובניגוד לשאר הזרמים ביהדות, יש לה פוטנציאל לסחוף המונים, מכל הסוגים. שהרי ברסלב היא חסידות, קלילה, לא מחייבת. זו גם הסיבה שהיא מצילה רבים מרדת שחת, וזה יאמר לזכותה.

הבעיה עם ברסלב, שמתנועה חסידית כמעט רגילה, היא הופכת לזרם שהוא איום אסטרטגי על היהדות החרדית והדתית. ברסלב המתחדשת, בדור שלנו, מורכבת ברובה מבעלי תשובה, ממחפשי דרך, וסתם מתוסכלים וסקרנים, שמיום אחד למשנהו, רק החליפו בגדיהם, וכבר נותנים הוראות לליטאים, לחסידים ולכלל היהדות החרדית.

אם אינך מאמין ברבי נחמן, אתה לא קיים. כל קיומך הדתי הוא פוטנציאל האמונה ברבי נחמן. במובן זה, העולם מתחלק לשניים: אלה המאמינים ברבי נחמן ואלה שעתידים להאמין בו.

ברסלב כבר בכלל נמצאת בשלב של שכתוב ההיסטוריה הדתית. מביאים תמונות וכיתובים של רבנים שהפכו כביכול לתומכי ברסלב. גם הרב אלישיב והרב עובדיה מופיעים שם. האמת שהם ראו את ברסלב המתחדשת (להבדיל מה'שול') כטרגדיה וכסרך עבודה זרה.

הם מפרסמים בראשי חוצות מודעות שכולם צריכים לבוא לאומן. איש בל יעדר. יש גם כרוז מרבי נחמן. תארו לעצמכם שנקשיב להם. כל היהודים בארץ ישראל יעזבו את בתי המדרשות, את הישיבות, את בתי הכנסת, כדי להשתטח על הקבר באומן בראש השנה. מכל העולם. איזה מחזה מלהיב. אקסטזה של האומה היהודית באומן, זו יהדות זו? זה ודאי קרוב יותר לחילול השם. בעיני העולם, זו חזרה של מאות שנים אחורה. דת של דרישה אל המתים.

ברסלב המתחדשת מנצלת את פסיכולוגיית ההמונים. היא גילתה את אומן כמכרה זהב. מישהו שם מרוויח הון תועפות מתעשיית שטיפת המוח וניצול תמימותם של האנשים. זה שווה חקירה. יום יבוא והתמונה העגומה תתגלה, איך ממסחרים את היהדות. ועוד עם ראש השנה. תעשייה של מיליוני דולרים, ותמורתם הוצאה מהגיהינום. זה בהחלט מזכיר דתות אחרות.

והרי כל אומן הזה, הוא רק בילוי ברשות התורה. אנשים המחפשים ריגושים ואקשן. היה עדיף שיסעו לראש השנה לפריז. לפחות היו חוזרים נורמטיביים, ולא שטופי אומן. הבעיה היא שהתעמולה והריגושים סוחפים גם בני ישיבות ודתיים שמעולם לא חשבו על אופציה ברסלבית. אלא שנקרתה להם הזדמנות לשבור את השגרה בנסיעה לחוץ לארץ, ברשות התורה ולמענה, לעזוב את המשפחות ולפתוח אפיק בילוי שנתי מסקרן ומלהיב. פסטיבל אומן.

אני מסכים עם תעמולת ברסלב. אף אחד לא חוזר משם אותו דבר. כל השנה שלו משתנית. שהרי ברסלב המתחדשת היא יהדות ללא כל מסורות. חבורה גדלה והולכת של מעוותי היהדות וערכים אנושיים. הם בתנופה והתלהבות סוחפת המאיימת להשתלט על היהדות. ובאמת, למה לחכות שרבי נחמן יתגלה כמשיח? כאן ועכשיו – ניסע כל האומה לאומן, שם נמצאת היהדות האמיתית. איש בל יעדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר