'המבדיל' | כל מוצ"ש

השייח' באדר בריאיון מרתק על שלום | צפו

השייח המפורסם מהצפון, מספר את קורות חייו, מתי החל להתקרב לדת, איך הוא נהפך לשגריר של שלום עולמי ולנשיא המועצה. וגם: מה הוא חושב על הציבור החרדי | מרתק (ארץ)

קאסם באדר עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, השייח הדרוזי קאסם בדר נשיא מועצת השלום העולמית, במסע אל המציאות הדרוזית המורכבת, אל הלימודים בלבנון, ועל החיבורים השונים על מנת לצמצם פערים בעולם.

הדת הדרוזית מונה כשני מיליון בני אדם, אשר מצויים בעיקר במזרח התיכון; בישראל, בלבנון, בירדן ובסוריה. כשנקבעו הגבולות מצאו את עצמן משפחות שונות מחולקות בין מדינות שונות, אוייבות זו לזו.

בצעירותו נסע בדר למכללה היחידה ללימודי הדת הדרוזית שרואה ביתרו - חותן משה את אביה הרוחני, שבלבנון. אחרי חמש שנים של לימודים הוא מוסמך לאיש דת, מתחתן עם אשתו ושב לביתו שבכפר חורפיש.

בעולם ידועה האימרה שדתם של הדרוזים היא סודית, אך בדר מסביר שהדת מנסה ללמד את האדם לחיות בצניעות, שאדמתו של הדרוזי היא היכן שנולד, והכל כאן הכנה לעולם שאחרי.

בשנים האחרונות בדר במסגרת תפקידו כנשיא מועצת השלום העולמית, המונה כיום מעל ל300 שגרירים ברחבי העולם, ביניהם אחד האורחים הראשונים שהיו בתכנית, ראבינו יוסף גרמון, שגריר הארגון בגואטמאלה. מטרת הארגון היא לחבר קהלים שונים יחד, בשיחה, בכנסים בכל מדינה, ובנסיון למצוא את הנקודה המשותפת לכולם.

שלום הוא דבר שברירי כל כך, אך בדר מתעקש שבחינוך טוב אפשר ללמד את הדור הבא לחיות טוב יותר, למרות ההיסטוריה רבת הדמים. ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר