עם הגיטרה | 'המבדיל'

המסע של בחור ישיבה מבית וגן לצפת • צפו

הזמר והיוצר שלומי קצנלבוגן, מתארח בתוכנית 'המבדיל' ומספר על המסע שלו אל תוך מוזיקת הנשמה - מבית וגן בי-ם דרך צפת ועד לגיטרה ולאירועים • צפו בריאיון המרתק (חרדים)

שלומי קצנלבוגן עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, הזמר והיוצר שלומי קצנלבוגן כדי לספר על המסע אל תוך מוזיקת הנשמה המצריכה עבודה שונה לגמרי מאשר זמרי פופ חדשניים, על הדרך מבית וגן דרך צפת ועד לגיטרה ולאירועים

את הגיטרה פוגש קצנלבוגן דווקא בגיל מאוחר כשהוא נמצא בישיבת פייבלזון שבצפת. בפגישות הראשונות עם הגיטרה אצל כולנו יש את שלב הספק, איך עושים ומה, אך ככל שהוא מנגן עוד השירים מתחילים לפרוץ ושם הוא מלחין את שירו הראשון.

ניתן גם לחוש את השפעת העיר צפת הן על הגיטרה המעוטרת בכל מיני מדבקות "צפתיות', והן על הקליפים שקצנלבוגן הוציא שתמיד מצולמים בעיר.

שיר ראשון הוא קפיצה אל תוך שער שנדמה שהוא סגור, ההבנה הפתאומית שהנה, אני גם יכול להלחין, הנה גם אני שם.

למעשה, אביו של קצנלבוגן הוא כנר ששנים ארוכות איננו מגנן, אך עדיין, הלחין את שירי השבת שהמשפחה הייתה שרה בכל סעודה, כך שמקורות מוזיקאליים נמצאים בתוך המשפחה.

בשונה מזמרי חתונות, קצנלבוגן המתמחה בשירי רגש צריך להתמודד שוב ושוב בנגיעה פנימית בתוך הלב של השיר, ולדבריו, אירוע טוב נמדד על כמה עמדה רמת הרגש באירוע, כמה היה קרוב לדמעות.

נושא הרגש בשירה קבועה שהופכת לעבודה הוא מורכב, ואפשר לדון בו רבות. אם בגילאי העשרה, כשבחור שר עם הגיטרה הוא מנהל מערכת יחסים מורכבת עם הכלי שמבין אותו, ויכול לפרוט את תחושותיו הפנימיות ביותר, אזי בגילאים מאוחרים יותר מסיבות כאלו ואחרות הדבר מצריך עבודה קשה יותר.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וקיץ בריא!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר