'המבדיל' | צפו

מדובר בית מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לעורך עיתון בקהילה • שלמה קוק על מסע חייו

בגיל 16, החל העיתונאי שלמה קוק את דרכו בעולם התקשורת • בריאיון לזלמן שטוב, פורש קוק את מסכת חייו המרתקת, מי עמד בדרכו, מי דרבן אותו, הקשיים שליוו אותו - וסגירת מעגל עם שטוב | צפו בריאיון מרתק (המבדיל)

שלמה קוק לצד האמן זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, עורך עיתון בקהילה שלמה קוק, כדי לספר על המסע מילד קטן בעל חלומות גדולים במשפחת קוק המגוונת, שלב אחרי שלב מכתיבת טורי ביקורת ועד לעריכת העיתון.

בגילאי החיידר, כשעולם התקשורת החרדית רק החל להיבנות, קוק כבר היה משדר אל תוך טייפ קטן, מנסה להוציא החוצה את מה שבפנים. בהמשך החיים הוא הופך דווקא לאחד שאמון על המילה הכתובה, ולא המשודרת.

את כשרון הכתיבה קוק מייחס באמצע שנות העשרה להיסטוריה המשפחתית שלו, הראי"ה קוק והרבה אחרים. זהו שלב האסימון שנופל בו האדם מבין שלא הוא הסיבה, אלא המשך של דורות קודמים.

כילד, השיטוטים מחיידר אחד למשנהו, בהם המורים לא נותנים לילד מקום להתגדר בו, לא באו לחנך אלא השלימו הכנסה, היו מסע מייגע מעט, אך קוק מנסה להעביר את הנקודה שגם כאשר מורים אינם מאמינים בתלמיד, אך הוא עצמו מאמין במשהו - הוא יכול להצליח.

בישיבה קטנה ברחובות קוק מוצא את עצמו ישן תקופה אצל דודו הגאון ראש ישיבת מאור התלמוד, שם הוא משתמש ביכולותיו וכותב את דבריו של הדוד. בד בבד מנסה את מזלו ברדיו, אך אחד מאנשי התקשורת שם מקשה עליו בטענות שונות והוא עוזב.

טורו הראשון היה מאמר ביקורת על אלבום שהוציא ילד פלא, ומשם הוא ממתין לגיל 16 הבוגר בדחילו ורחימו, על מנת לבקש מהעורך המגזין - דוד רוטנברג לכתוב טור מורכב יותר, טור מגזין. כשהגיעה השעה הוא מתקשר. הטור הראשון היה אחרי הפיגוע הנוראי בקו 2 בירושלים, וקוק מסתובב שוב ושוב באוטובוס על מנת לקבל את תחושתיהם של הנוסעים, כעת, אחרי הפיגוע.

בהמשך קוק ערך כתבות רבות, המפורסמות הן הכתבה על הרב מרדכי אליהו. הפך לדובר בית הרב אלישיב שאביו היה אחד מתלמידיו המובהקים, ולבסוף הפך לעורך הראשי של העיתון בו הכל התחיל.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וקיץ בריא!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר