ביזוי התורה

המעצר: הרב ברלנד הובל אזוק ולבוש בבגדי אסירים

השלטונות בזימבבואה עצרו השבוע את הרה"צ רבי אליעזר ברלנד - ראש קהילת 'שובו בנים', בעקבות כתבת ענק בעיתון המקומי שחשפה את הסיבה להימלטותו מהארץ. בצעד שנראה אנטישמי ותוך חוסר רגישות מזעזע וביזוי כבוד התורה, הרב הובל כשהוא אזוק בידיו, לבוש בבגדי אסיר ללא הכיפה שעל ראשו (חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך: אתר chronicle)

זעזוע מביזוי התורה: השלטונות בזימבבואה עצרו השבוע את הרה"צ רבי אליעזר ברלנד - ראש קהילת 'שובו בנים', בעקבות כתבת ענק בעיתון המקומי ה-"סאנדיי ניוז", שחשפה את הסיבה להימלטותו של הרב אליעזר ברלנד מישראל.

בחוסר רגישות, תוך ביזוי חמור של תלמיד חכם גדול כהרב ברלנד, החליטו השלטונות לעצור את הרב במשך יומיים שלמים ללא טיפת כבוד או רגישות לגילו ולמעמדו.

בצעד שייתכן ונבע ממניעים אנטישמיים, החליטה המשטרה להסיר מראשו של הרב את הכיפה היהודית, הציצית ושאר הבגדים ולהלבישו בבגדי אסיר מקומי.

לאחר שהופעלו לחצים רבים, שוחרר אתמול (ד') הרב ממעצר בן יומיים וגורש מהמדינה. משם עבר אל יוהנסבורג, שם הוא שוהה עם חסידיו ויחגוג את חג הפסח.

צפו: הרב אליעזר ברלנד מלווה לביתו בשירה

האתר הגדול בזימבבואה, "כרוניקל" (chronicle.co.zw), פרסם תמונה שזעזעה את חסידות ברסלב, בה נראה הרב עם אזיקים, לבוש בגדי אסיר ללא הכיפה כשהוא מובל להארכת מעצר.

לפי הדיווח באתר, הרב ברלנד נעצר ביום שני האחרון במלון 'הולידי אין' בעיר אסקוט בו שהה, ומשם הועבר אל המעצר עד שגורש.

בית המשפט בזימבבואה, קנס את הרב בסכום של 200$ דולר, מאחר ששהה במקום כשתוקף ויזת "תיירות הדת" שברשותו פקע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר