אאא

צה"ל עלה על הדרך הראויה. הוא מצא את הנוסחה הנכונה לחיסכון. איך? – הוא מפסיק לקנות זיתים עם גלעינים. מעכשיו והלאה הזיתים שיירכשו בעבור חיילי צה"ל יהיו... בלי גלעינים.

צה"ל פרסם היום הודעה רשמית כי מרכז המזון של צה"ל הצליח לחסוך בשנה האחרונה 20 מיליון שקל. לא האמין איך הוא עשה זאת. קונה מוצרים ב...הזדמנות והעיקר, החליט לעבור לקניית זיתים בלי גרעינים, דבר החוסך לו 3 שקל לכל קילוגרם של זיתים ובהתחשב בעובדה שהחיילים מאד אוהבים זיתים, והצבא קונה אותם בטונות, הנה לנו חיסכון שיכול להגיע למאות אלפי שקלים בשנה.

צוות עבודה אינטגרטיבי שהוקם בתחילת השנה ביוזמת מרכז המזון שבאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, הביא לחיסכון של כ-20 מיליון שקלים בתהליך הרכש של המרכז. זאת באמצעות ביצוע רכש הזדמנותי של פריטי מזון שונים, לאור מעקב הדוק ויום יומי אחר תמורות המחירים בשוק, ובאמצעות יישום המלצות הצוות באופן מיידי. "זו היתה שנה כלכלית, שבה השתדלנו לחסוך ולהתייעל בכל תחום שניתן", אומר מפקד מרכז המזון, אל"מ בועז בנאי.

"הרכש ההזדמנותי מאוד מתאים לתחום המזון", מסביר ראש מחלקת מזון אלוף משנה אייל הנס, "זה כמו לקנות במחירי מבצע בסופרמרקט. מדובר בתהליך שצריך לנהל כל הזמן, ודורש בחינה מתמדת ויום יומית לצד גמישות תקציבית". גם מפקד המרכז ציין את נושא פריסת תזרים המזומנים למרכז כאחת ממסקנות הצוות, על-מנת לאפשר את הרכש ההזדמנותי באופן מיטבי "אנו נמשיך במגמת הרכש ההזדמנותי גם בשנת 2010".

מהלך נוסף שייכנס לשימוש במרכז הוא פרסום מכרזים דינמיים, כלומר, כאלה שהצעות המשתתפים גלויות לכל וניתנות לשינוי עד למועד סגירתו. זאת בניגוד לאופן הפעלת המכרזים בתחום המזון עד כה. המכרזים החדשים יפורסמו ברבים. "אני מאמין כי חשיפת הנתונים תיצור תחרות גדולה יותר בין משתתפי המכרז, שתביא להוזלת המחירים באופן ניכר, הוסיף מפקד מרכז המזון.