צילום ארכיון חושף: הסוכן פוטין כ"תייר" ליד נשיא ארה"ב רייגן

אתרי חדשות ובלוגים מרחבי העולם איתרו בארכיונים תמונה נדירה בה מתועד נשיא ארה"ב רונלד רייגן לצד סוכני ק-ג-ב בהם גם נשיא רוסיה כיום ולדימיר פוטין (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: פיט סאוזה, הבית הלבן)

על רקע קולות המלחמה מגבול רוסיה-אוקראינה, אתרי חדשות ובלוגים מרחבי העולם איתרו בארכיונים שלהם תמונה נדירה בה מתועד נשיא ארצות הברית רונלד רייגן במוסקבה בשנת 1988בעת שביקר את נשיא ברית המועצות דאז מיכאיל גורבצ'וב.

במהלך הביקור, סיירו השניים בכיכר האדומה הסמוכה לקרמלין, שם הכיר גורבצ'וב לנשיא האמריקני קבוצת תיירים מקומיים וילד אחד אף זכה ללחוץ את ידו של רייגן. אולם אם תבחנו את התמונה מקרוב, תגלו כי בין התיירים עומד לא אחר מאשר נשיא רוסיה כיום, ולדימיר פוטין.

רשת החדשות האמריקנית WXIA-TV, מבית NBC, דיווחה אתמול (ד') על ראיון שקיימה עם פיט סאוזה, הצלם הרשמי של הנשיא ברק אובמה, בשנת 2009. סאוזה היה הצלם שתיעד את ביקור הנשיא רייגן בברית המועצות. בראיון סיפר סאוזה כי שאלותיהם של התיירים הרוסים על נושאים כמו זכויות האדם בארה"ב הפתיעו אותו, והוא תהה באוזני סוכן השירות החשאי שעמד לידו כיצד אזרחים סובייטיים שואלים שאלות מסוג זה.

בתגובה, ענה לו איש השירות החשאי כי כל האנשים סביב רייגן הם כלל לא תיירים, אלא סוכני ק.ג.ב ובני משפחותיהם. ביניהם, היה גם נשיא רוסיה הנוכחי, ולדימיר פוטין, שעמד לצד רייגן כשעל כתפיו תלויה מצלמת תיירים. באותו הזמן, היה פוטין בן ה-36, קצין בשירות הביון הסובייטי. הוא הצטרף כחבר בק.ג.ב בשנת 1975.

מאז אותה תמונה היסטורית, עברו למעלה מ-25 שנים. פוטין הספיק להיבחר כנשיא רוסיה ולהוביל פלישה צבאית לתוך אוקראינה השכנה.

השבוע הודיע סגן ראש ממשלת קרים הפרו-רוסי כי ב-16 במרס ייערך בחצי האי משאל עם לפיו יוחלט תושבי האזור יהיו חלק מאוקראינה או חלק מרוסיה.

בשל הפלישה הרוסית לחצי האי קרים, מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר, הילרי קלינטון, תקפה בחריפות את הנשיא הרוסי. לדבריה, פוטין "הוא מנהיג חלש שמבזבז את כל הפוטנציאל של ארצו". את הדברים אמרה בהרצאה באוניברסיטה בלוס אנג'לס. יום לפני כן, השוותה את פעולותיה של רוסיה באוקראינה לאלו של גרמניה הנאצית בשנות ה-30. בהרצאה היא הסתייגה ואמרה שלא היה בכוונתה להשוות בין אדולף היטלר לולדימיר פוטין, אך בפרספקטיבה היסטורית, הטקטיקות זהות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר