רב הנסתר

הרב ברלנד מדבר: 'ברחתי מרצוני. ביקשו לאשפז אותי'

אחרי שתיקה ארוכה, מנהיג קהילת "שובו בנים" מדבר מדירת המסתור שלו בצפון: "ברחתי מרצוני. אף אחד לא חטף אותי. רצו לקחת אותי לבית משוגעים. בשנה האחרונה אני כל שבועיים בבית החולים", אמר אתמול בשיחת וועידה טלפונית לבכירי תלמידיו. האם הוא צפוי לשוב לירושלים בקרוב? (ארץ)

בני סגל | כיכר השבת |

כבר ימים ארוכים שהרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים" שוהה בדירת מסתור בעקבות הסערה הגדולה בקהילה.

בשעות הלילה אתמול הוא ערך שיחת וועידה טלפונית עם 20 איש, מבכירי הקהילה, וגולל לראשונה את מה שהתרחש סביבו בחודשים האחרונים.

הרב פתח את סגור ליבו ותאר את הצער שעבר עליו בעשור האחרון. הוא סיפר כיצד חווה בשבת האחרונה סוף סוף שבת התעלות מיוחדת לאחר תקופה כה ארוכה של מיצר. "עשר שנים לא היתה לי כזאת שבת", אמר.

לדבריו, במצבה הנוכחי של הקהילה הוא לא מתכוון לחזור לירושלים. "ברחתי מרצוני, אף אחד לא חטף אותי. רצו לקחת אותי לבית משוגעים. בשנה האחרונה אני מאושפז בכל שבועיים בבית החולים, בגלל המצוקה שהייתי בה".

במידה ולא יהיה שינוי בהנהגת הקהילה, אמר הרב, ופרט - שינוי הכולל החזרת השליטה וההנהגה לידי הרב, הסרת האבטחה סביבו והפסקת השלטת הטרור בקרב בני הקהילה - יישאר בצפון.

הרב אף הסגיר את מקום שהותו, מושב אמירים בצפון, אולם ביקש שלא יבואו בשלב זה לבקרו. הוא הדגיש שמצבו טוב והמהלך נעשה מרצונו וללא שאוים על-ידי איש.

ובינתיים בקהילת ´שובו בנים´ מסרבים חלק מבני הקהילה להאמין למתרחש סביבם. במהלך שיעור שמסר אחד ממשפיעי הקהילה בשבת האחרונה, הוא הביע תמיכה בבן הרב, נחמן, ובעקבות הדברים נטשו עשרות משתתפים את השיעור, כמחאה.

ההחלטה כעת היא, כי שבעה אנשים מתוך רשימת שמות ארוכה שהוגשה לרב יקחו לידיהם את ניהול הקהילה ברוחניות וגשמיות.

בשלב הראשון, האבטחה סביב הרב תוסר והכניסה לשיעוריו תהיה חופשית.

גברתנים סביב הרב

בשבוע שעבר גילו כמה בכירים בחסידות תקליטור סמוך לפתח ביתם, כשעל גבו הכיתוב "חשיפה" באותיות של קידוש לבנה. כאן החלה המהומה הגדולה. מטרת התקליטור היתה לקרוע את המסיכה מעל פרצופם של בן הרב - נחמן ברלנד, ובנו - נכד הרב, נתן (נוס´לה).

באמצעות הקלטות, קטעי וידאו ממצלמות נסתרות וגניבת מסמכים ממשרדם, הם ביקשו להוכיח כיצד הבן והנכד מנהלים את הקהילה, וגרוע מכך, כיצד הם שולטים על בית הרב, ברב עצמו ועושים בו ככל העולה על רוחם.

לפי הקלטת, סביב הרב וביתו סבבו כל העת שישה גברתנים, אנשי אבטחה, שקיבלו הוראות ישירות מנכדו של הרב, מסביב לשעון. בין היתר סובבים את הרב גם בשהותו בציון רבי נחמן מברסלב אנשי אבטחה, שמונעים את הגישה הישירה אליו.

רק תמורת תרומה הגונה למוסדות שמועברת לנכד הרב, ניתן היה לערוך ´פדיון נפש´ אצל הרב. בדיסק נחשפים מסמכי ההפעלה המלאים של צוות האבטחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר