הסאגה נמשכת

הרב שולזינגר לחה"כ גפני: "השרצים בדגל הרימו ראש"

סאגת חילופי המכתבים בין יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לרב טוביה שולזינגר מקריית אתא נמשכת. הרב שולזינגר שתקף את 'דגל' זכה לתגובה חריפה מצד חה"כ גפני וכעת משיב לו במכתב ארוך משלו: "יש להשיב כענין, בתנועת דגל התורה השרצים הרימו ראש ומבקשים להחזיק ברסן השלטון" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)
מרטיט: הברכה של הרב אזרחי על הגראי"ל

סאגת חילופי המכתבים בין יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לרב טוביה שולזינגר מקריית אתא נמשכת.

כזכור פנה הרב שולזינגר במכתב חריף לגפני בו מחה בו על העובדה שלטענתו בשל פניית נציגי תנועת 'דגל התורה', עיריית ב"ב קנסה כרוז שבישר על כינוס בחורי ישיבות כנגד גזירת הגיוס וזאת בשל העובדה שאותו כנס זוהה עם תנועת 'בני תורה'. הרב שולזינגר דימה זאת בלשון חריפה למשטר ברוסיה וציין את הידרדרותה של דגל בשנים האחרונות.

בעקבות כך השיב ח"כ גפני במכתב חריף ועוקצני בו תהה מדוע אינו מתערב בעוולות הנעשות ע"י נציגי בני תורה ומדוע עוולות אחרות הנעשות במקומות אחרים אינם זוכים להתייחסותו.

הבוקר (רביעי) משיב הרב שולזינגר במכתב תגובה ארוך לגפני: "ראשית אשיב למע"כ מדוע פניתי אליו, ולא אל הנציגים החרדים בעיריית בני-ברק. מקובלנו ממרן הגרי"ז זיע"א שבכל ענין יש לפנות לגדול ביותר, וכשהרה"צ ר' עמרם בלוי זצ"ל היה חבוש בבית הכלא, ביקש הגרי"ז מהרב ר' שלמה לורינץ ז"ל שיפעל לשחרורו, והורה לו כי יש לפנות לגדול ביותר (דוד בן גוריון ראש הממשלה), ואכן כב' הוא הגדול בין נציגי דגל התורה. זאת ועוד, מאחר וכבר 'הורה זקן' המשמש כיום כנציג הבכיר של דגל התורה בעיריית בני ברק, כי הרבנים מתעסקים רק במקוואות, לכן נאלצתי לפנות למע"כ".

בנוגע לטענת גפני מדוע לא מחה בנציג בני תורה משה מלאכי שעתר כנגד בניית ישיבת "אורחות תורה", משיב הרב שולזינגר בעוקצנות כי "יש להשיב כענין ולא תשובה שלא ממין הטענה", ומוסיף כי "בנושא אישורי בניה לישיבה בב"ב, ככל הידוע לי הדבר עלה על שולחנם של יושבי על מדין, ואין זה נושא של עסקני מפלגות ולבלרי חינמונים".

גפני, תקף במכתבו את הרב שולזינגר, על-כך שחרג בנושאים ציבוריים מתחומי עירו, ובתגובה, כותב לו הרב שולזינגר כי "האם גזירת הגיוס הנוראה אשר רבינו מרנא ראש הישיבה זיע"א הורה כי יש למסור את הנפש על כך הוא 'נושא עירוני'?".

"זה כשנה וחצי אשר משנאי ה' נשאו ראש להחריב את עולם התורה, והיהדות הנאמנה עומדת על נפשה במלחמת קיום להיות או לחדול, התקיימו כינוסים אסיפות ועצרות בכל אתר ואתר. אנשי דגל התורה בעיר ב"ב לא די שאינם מסייעים ואינם נושאים בעול לבוא לעזרת ה' בגיבורים, אלא מערימים קשיים על כל צעד ושעל. בהוראה מגבוה כל מודעה בנושא הגיוס הנתלית ע"ג לוחות המודעות ברחבי העיר בני ברק - נתלשת ממקומה ע"י פקחי העיריה, החל מתקופת יעקב אשר והרב אברהם רובינשטיין ועד עתה", תוקף הרב שולזינגר.

הרב שולזינגר מוסיף ומאשים כי התחבורה הציבורית לירושלים, בעת עריכת עצרת, לא תוגברה בהוראת בכירי דגל התורה בבני-ברק ושב על טענתו בנושא הרמקול בבני-ברק. "במכתבך אתה כותב 'רמקול שהכריז על הפגנה בב"ב', תפילתם של מאות האברכים שוחרי התורה, ת"ח שממיתים עצמם באוהלה של תורה, אינה בגדר תפילה היא 'הפגנה' לרוחם של יושבי הקרנות ומלחכי הפינחה בדגל התורה, הרכב שהכריז על העצרת נעצר ע"י פקח עריית ב"ב הפקח שביקש לשמוע את הכרוז, ומשהבין שמדובר בעצרת על נושא גיוס בני הישיבות גם קנס את בעל הרכב ב-450 שקל", טוען הרב.

במכתבו מאשים הרב שולזינגר בשורת האשמות את נציגי 'דגל התורה' וטוען כי "כל מנגנוני העיריה בב"ב פועלים כחטיבה אחת, לדכא ולהשתיק את קול ה', קול המחאה של גדולי ישראל, גם מכתבים של גדולי ישראל מתבערים מן העולם, ע"י שכירי החרב של הנציגים הנכבדים של המפלגה".

"'אין השבע מרגיש בצערו של הרעב'", מוסיף הרב, "עסקני דגל התורה אשר על עסקנותם פרנסתם, וב"ה הפרוטה מצויה בכיסם, אינם יכולים להשיג איך תלמידי חכמים הממיתים עצמם באוהלה של תורה שאין להם פת לאכול ולא בגד ללבוש, חוסכים מפתם ולחמם למערכה הקדושה של הצלת הישיבות, את אלה באים לעשוק. האם כסדום היינו לעמורה דמינו? על הדברים הנוראים והאיומים הנ"ל כותב מע"כ: 'אינני מכיר את הנושא ומקווה שהוא איננו נכון', האם כבודו חושב שמכל הרבבות שקראו את מכתבך יש אדם אחד שמאמין לכך? והאם כבודו מאמין למה שכתב".

הרב שולזינגר מטיח בגפני כי בירושלים במשך שנים התקיימו הפגנות, רמקולים הכריזו עליהם ואפילו מר טדי קולק לא העז לשלוח פקחים לעצור את המכריזים.

"אולי אם היה נבחר מועמדה של דגל התורה לראשות העיר ירושלים, הוא כבר היה דואג להשתיק את הרמקולים המכריזים על ההפגנות נגד הגיוס, כהמשך לפעילותו כאדריכל ההסכם הקואליציוני האחרון הכולל את נושא הגיוס", עוקץ הרב שולזינגר.

לסיום הוא כותב כי "בתנועת דגל התורה שמע"כ עומד בראשה השרצים הרימו ראש ומבקשים להחזיק ברסן השלטון - יש להחזיר את השרצים למקומם ואת הפרנסים העוסקים בצרכי הציבור באמונה למעמדם, להסיר את החרפה מהתנועה למען כבודה של תורה וכבודם של בני התורה וחכמיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר