אופטימיות בכוללים

השופט ג'ובראן: האברכים שסולקו הם שצריכים לעתור

ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט סלים ג'ובראן קיימה דיון בעתירה שהגישו אנשי מפלגת "בני תורה" נגד סילוק האברכים מהכוללים בטענה כי הצביעו "עץ". ראשי הכוללים דחו את ההאשמות מכל וכל והשופט דרש כי האברכים עצמם יעתרו נגד ראשי הכוללים או ששמות האברכים ייחשפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השופט סלים ג'ובראן (צילום: פלאש 90)

במשכן הכנסת נערך בשעות הצהריים (שלישי) דיון במסגרת ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט סלים ג'ובראן בעניין העתירה שהגישה תנועת "בני תורה" כנגד ראשי הכוללים המזוהים עם מפלגת "דגל התורה".

אנשי בני תורה טענו כי ראשי הכוללים "העיפו" אברכים ממסגרות הלימודים שבהנהלתם וזאת רק מכיוון שבחרו בבחירות האחרונות בתנועה הפוליטית החדשה והצביעו "עץ".

העותרים בראשות עו"ד איתן הברמן ביקשו מהשופט לחייב את ראשי הכוללים להשיב לאלתר את כל האברכים שנזרקו וכן לחשוף את שמותיהם.

אלא שהשופט ג'ובראן טען כי מי שאמורים להתלונן על האפליה האסורה הינם האברכים עצמם וכי באם העותרים טוענים שהם מייצגים אותם הרי שעליהם להציג את שמותיהם. השופט ג'ובראן הציע כי האברכים עצמם יעתרו נגד סילוקם כדי שיהיה אפשר לדון בעתירה.

במהלך הדיון טענו פרקליטי ראשי הכוללים "עטרת שלמה", "יששכר באוהליך" ו"נחלת משה" כי האברכים סולקו לא בשל אופן הצבעתם אלא בשל פעילות פוליטית אסורה שפגעה בסדרי הלימוד.

"לא סילקנו את מי שהצביע עץ אלא רק את אלו שחרחרו ריב ומדון ועוררו מחלוקת ואי סדר וכך גם נעשה בעתיד", טענו נציגי ראשי הכוללים.

לסיום הודיע השופט כי הוא מבקש מהעותרים להגיש תוך 60 יום את שמותיהם של האברכים שסולקו ואז יתבקשו ראשי הכוללים להשיב על כל שם לגופו.

עו"ד משה מורגנשטרן שייצג בדיון את רשת הכוללים "נחלת משה" בראשות הרב אברהם רובינשטיין אומר ל"כיכר השבת" כי הוא מרוצה מאוד מהחלטת השופט וכי ראשי הכוללים מאמינים ובטוחים שלאור ההחלטה היום התיק יסתיים בקרוב.

"זה לא פשוט להביא את האברכים עצמם ולהציג כל שם בנפרד וכל מקרה לגופו", מסביר גורם משפטי את האופטימיות הזהירה.

מחוץ לדיון (צילום: כיכר השבת)

רשתות החינוך "יששכר באוהליך", "עטרת שלמה", "מורשה ודעת", "שערי הרמה", והרב סטפנסקי יוצגו על ידי עורכי הדין ירון הרמן ודוד פורר.

עו"ד הרמן אומר ל"כיכר השבת" כי "החלטת השופט נכונה ובלתי נמנעת. השופט הבהיר כי את הפוליטיקה יש להשאיר מחוץ ללימודים וכל מוסד רשאי לפעול נגד מפירי משמעת שלא נוהגים לפי כלליו".

לדבריו, "התברר כי הרשימות העותרות לא בססו הטענות להרחקת תלמידים בשל הצבעתם ולכן הן נדרשו לומר במפורש במי מדובר כדי שניתן יהיה להתייחס. השופט קרא לעותרות לחשוב מחדש על העתירה במיוחד לאחר שנציג היועמש לממשלה הבהירה שאין סמכות לועדת בחירות לגבי תלמידים. ההחלטה צודקת. ראוי שהעתירה תמחק ויתאפשר להמשיך בלימוד תורה במוסדות ללא הפרעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר