הרב אמיר קריספל:

"הגיעו מים עד נפש. רה"ע ברקת חצה את כל הקווים"

נציגו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף בוועדת הרבנים למען קדושת השבת תוקף בחריפות את ראש-העיר ניר ברקת: "מיום כניסתו לתפקיד החל בשיטתיות ובעקביות לפגוע ביום הקדוש והיקר ביותר לעם ישראל". בוועדה מגבשים כעת דרכי פעולה כדי למנוע את גמר כוכב נולד בי-ם (חרדים)

איטל קציר | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

רגע לפני מופע גמר "כוכב נולד" שצפוי להערך בירושלים ולהביא לחילול שבת חסר תקדים, חברי וועדת הרבנים למען קדושת השבת ערכו דיון מיוחד בנושא, שעסק גם בהדרדרות הרוחנית של ירושלים מאז בחירתו של ניר ברקת, לראשות העיר.

"ניר ברקת לא מסתיר את כוונותיו ושב ומצהיר כי הוא מעוניין בחילונה של ירושלים והבאתם של צעירים חילוניים לבירת ישראל", אמרו הרבנים.

"הוא גם מגייס כספים ומשאבים רבים בכל רחבי תבל, ומשקיע עשרות מיליוני שקלים בתרבות חילונית, במטרה להפוך אותה ל"בירת התרבות" כהגדרתו, כזאת שתוכל להתחרות בתל אביב".

לדברי הרבנים, הקש ששבר את גב הגמל הוא המופע הענק והססגוני שמתכנן ראש העירייה לקיים בתוככי העיר העתיקה בשיתוף ערוץ 2, במוצאי שבת של פרשת ניצו"י, בשעה בו אמורים רבבות יהודים לנהור בהמוניהם לכותל המערבי לאמירת הסליחות.

"עצם קיומו של המופע אינו הולם ואינו יאה לקדושת ירושלים, ובוודאי כאשר מדובר ברמיסה גסה של קדושת השבת, ר"ל, ופריצת גדריה". אמרו הרבנים החברים בוועדה.

בישיבה הושמעו טענות קשות כנגד ראש העיר ניר ברקת, ודנו בשורה של צעדים שיש לנקוט בכדי לרסן את מדיניות ראש העיר – רמיסת קדושת השבת ברגל גאה.

נציגו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף בוועדה, הרה"ג אמיר קריספל, התבטא בחריפות נגד ברקת: "מיום כניסתו לתפקיד החל בשיטתיות ובעקביות לפגוע ביום הקדוש והיקר ביותר לעם ישראל, החל מפתיחת חניון קרתא דרך פתיחת עסקים רבים בעיצומו של יום השבת, ועד למופע הגדול בערב יום הדין בתוככי החומות של קרתא דשופריא – לא הרחק משריד בית מקדשינו".

הוא ציין כי חילולי השבת המתקיימים בתקופתו של ניר ברקת, הם בהיקפים נרחבים וגדולים בהרבה יותר מתקופתו של ראש העירייה טדי קולק.

"ידוע לנו שעסקים לא מעטים מעדיפים לוותר על תעודות הכשרות שלהם, בכדי לפתוח בעיצומו של יום השבת מפני הצעירים הרבים שהחלו פתאום לפקוד את מרכז העיר. גם אם ראש העיר ניר ברקת עצמו, לא מעודד אותם ואינו יכול לאכוף את פתיחתם, בכל אופן זו הרוח ששורה בימים אלו בכיכר ספרא".

הרב קריספל שב וציין כי הגיעו מים עד נפש ונחצו כל קווים האדומים בחילולי השבת בירושלים, וכי יש כבר עכשיו לנקוט בצעדים מעשיים להביא לביטול המופע שילווה בחילולי שבת המוניים וקשים ביותר, ולהיאבק בתופעת חילולי השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר