אאא

תקרית בטיסת אל-על: נוסע חרדי שסירב לשבת בין נשים, תפס את מקומה של נוסעת בין שני נוסעים חרדים והיא התבקשה לעבור לשבת במקום אחר במטוס.

לפי הדיווח של טל יחזקאלי ב'גלי צה"ל', הנוסע החרדי תפס את מקומה של הנוסעת, וסירב לפנותו למרות שהיה רשום על שמה של הנוסעת.

בטרם המריא המטוס, פנה הדייל במטוס אל הנוסעת וביקש ממנה לוותר על מקומה, אותו הזמינה ועליו שילמה, ולהתיישב במקום אחר. הנוסעת טוענת כי כלל לא שאלו אותה לרצונה ונכפה עליה לעבור למקום גרוע יותר בו סבלה במהלך הטיסה.

לדברי הנוסעת, הזמינה את המקום הספציפי ליד המעבר בשל צרכים רפואיים, ובשל המעבר אף הפסידה את הארוחה הצמחונית אותה הזמינה.

"בדרכו השקטה הדייל רמז שהם דתיים, שהם ראו אותי ושהם לא מוכנים לקום מהמושב", סיפרה הנוסעת ב'גלי צה"ל', "היה ברור שהדייל לא יודע כיצד להתמודד עם הסיטואציה. הם אפילו לא שאלו אותי והרגשתי מושפלת. אם הם היו מבקשים זה היה נראה אחרת. אף פעם לא חשבתי שאצטרך לחוות חוויה כזו".

עורכת דינה של הנוסעת, אורלי ארז-לחובסקי מהמרכז הרפורמי, ציינה בראיון לגלי צה"ל כי חברת אל על מחויבת לשמור על שוויון והפעולה שנעשתה אינה חוקית. "זכויותן של הנשים צריכות להישמר, והן לא יכולות להיות מנושלות ממקומן בשל רצונם של נוסעים חרדים או נוסעים אחרים", אמרה.

בעקבות כך, תובעת הנוסעת 50 אלף שקלים פיצוי מחברת אל על ומתן הנחיות ברורות לדיילים כיצד עליהם לנהוג במקרים דומים.

מחברת אל-על נמסר בתגובה לגלי צה"ל כי "דיילי אל-על נמצאים בחזית השירות ומנסים כל-העת לסייע ככל שניתן לכל הנוסעים, וכך נהגו גם במקרה זה. תלונתה של הנוסעת תיבדק על-ידי אל-על".

באל על לא התייחסו להנחיות הכלליות המועברות לצוות המטוס במקרים כאלו. לטענת הנוסעת, בשירות הלקוחות של החברה נאמר לי כי מדובר בבעיה מוכרת שמנסים למצוא לה פתרון.