אאא

תעשיית המסחר המקוון המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה עומדת לפני שינוי מהותי? עד היום שלטו ברמה אתרי המסחר האלקטרוני איביי ואמזון במערב, וענקית האינטרנט עליבאבא במזרח. אך כעת מסתמן כי הרשתות החברתיות, אשר מנקזות אליהן חלק נכבד מנפח השימוש באינטרנט העולמי, נכנסות במרץ לחגיגת הקניות, ורוצות גם הן חלק בעוגה.

ראשונה להצטרף הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. אשר בכיריה הדליפו כי היא מתכננת להוסיף כפתור ייעודי לרכישה מתוך הפייסבוק, שייועד למוכרים ולעסקים זעירים ובינוניים, מה שיביא את הרשת להתחרות ראש בראש מול עליבאבא אמזון ואיביי.

כעת מסתמן כי גם טוויטר מצטרפת, כשבגרסת האפליקציה האחרונה ששוחררה לאנדרואיד מוקדם יותר השבוע, נתקלו חלק מן המשתמשים בכפתור חדש המאפשר רכישת מוצרים. בלחיצה על הכפתור, נשלחים המשתמשים לאתר המסחר המקוון fancy.

זו לא תהיה הפעם הראשונה בה שולחת טוויטר את ידה במסחר האלקטרוני. לפני חודשים ספורים, חתמה טוויטר על חוזה עם אמזון, שהיא כאמור אחת מענקיות המסחר האלקטרוני. שמאפשר למשתמשי טוויטר רכישת מוצרים אשר אמזון פרסמה אודותיהם בציוץ טוויטר, על ידי ציוץ #AmazonCart, שיכניס את המוצר לעגלת הקניות בטוויטר. מוקדם יותר השנה אף רכשה טוויטר חברת הזנק אשר פיתחה אלגוריתם שיציע למשתמשים מוצרים על בסיס תחומי עניין.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'דיגיטל' ותישארו מעודכנים

 (צילום: shutterstock)
הרשתות החברתיות הופכות למרכזי קניות? פייסבוק (צילום: shutterstock)

התפתחות המסחר האלקטרוני

המסחר האלקטרוני פתח את הדלת לעסקים קטנים ובינוניים, כאשר אפשר בפלטפורמות ידידותיות ובטוחות כמו איביי ואמזון את המכירה הישירה ללקוח. האתגר המשמעותי והגדול ביותר של אתרים אלו, הוא לספק ללקוחותיהם ביטחון וערבויות מפני הונאות וגניבות. החברות מתמודדות עם ניסיונות ההונאה בעיקר באמצעות מערכות סליקה בטוחות שפיתחו.

בתקופה האחרונה הבינו הרשתות החברתיות כי המידע הרב שהן צברו על המשתמשים. כמו גם העובדה כי רבים מן המשתמשים מבלים זמן רב, לעיתים באופן בלתי פרופורציונאלי, ברשתות החברתיות. מאפשרים להם לשמש כפלטפורמה טובה לשיווק במסחר האלקטרוני, או אפילו לפתוח זירות מסחר באופן עצמאי.