בגלל טענות לגזענות נגד ערבים: קריאה לחרם על 'סופרלנד'

טענות על גזענות לכאורה נגד בתי ספר ערבים בפארק האתגרים 'סופרלנד', מביאה לקריאה לחרם על הפארק. בנוסף, ועדת החינוך התרבות והספורט תתכנס לדיון דחוף (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מחרימים את הסופרלנד: בימים הקרובים תקיים הכנסת דיון חירום בעקבות הפרסומים על אפלייה הקיימת בפארק המתקנים "סופרלנד" שבראשל"צ כנגד תלמידים ערבים. במקביל הודיעו רבים מהאירגונים ותנועת הנוער כי הם יחרימו את ביקור חניכיהם בפארק.

בסופרלנד ניסו להבהיר כי מדובר בהחלטה על ימים נפרדים בעקבות בקשת בתי ספר, וכי ההחלטה על הימים הנפרדים תיבחן בימים הקרובים שנית, אולם הרשת ממשיכה לסעור.

איתי זיידנברג מראשי תנועת השומר הצעיר כתב להנהלת הפארק כי הוא יורה לאלפי ילדי התנועה שלא להגיע למקום: "לא ייתכן שאנחנו, תנועה חינוכית שדוגלת בשוויון וחתירה לשלום וחיים משותפים נשתמש בשירותיו של עסק פוגעני אשר מקיים התנהלות גזענית. הסופרלנד הוא אמנם רק מקום בילוי אך גם לו יש תפקיד בחייהם של הילדים המגיעים אליו".

בנוסף הביע הבוקר שר החינוך הרב שי פירון זעזוע מהאפליה והגזענות, בשיחה עם המורה שחשף את הפרשה אמר הרב פירון: "אני מזועזע נוכח תופעות מעין זו שאין להן מקום בחברה הישראלית, אני רואה בחיים משותפים, בין יהודים לערבים, את אחד הערכים הבסיסיים שעליהם מושתתת מגילת העצמאות. ערכים של שוויון, שותפות וסובלנות הם בלב מדיניות משרד החינוך".

גם שר הביטחון בוגי יעלון גינה את התופעה וכתב בדף הפייסבוק שלו: "כשאני שומע את תיאורו של המורה מבית הספר אג'יאל ביפו על החוויה שעבר בסופרלנד וכשאני קורא את התגובה חסרת התקדים של הסופרלנד לאירוע, אני שואל את עצמי איך כל אחד מאיתנו היה מגיב לו באחת ממדינות העולם היו טוענים מנהלי פארק שהם מבצעים הפרדה בין בתי ספר רגילים ליהודיים, אני מניח שהייתי מזדעזע ומתבייש בדיוק כפי שאני מזדעזע ומתבייש במקרה הזה".

כאמור גם הכנסת תקיים דיון בעקבות האפלייה, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע אמר היום כי יכנס ביום שני הקרוב דיון דחוף בנושא. "התנהגות שכזאת הינה סטירת לחי מצלצלת למאמצים להתמודד עם תופעת הגזענות בקרב החברה הישראלית. לא נעבור על כך לסדר היום", אמר ח"כ מצנע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר