פרסום ראשון

ללום לישי: "טפל בסמינרים או שאפנה לתביעה בבג"ץ"

יו"ר תנועת "נוער כהלכה", יואב ללום, משגר היום איום מפורש לשר הפנים, אלי ישי, עם פתיחת עונת הרישום לסמינרים. "הבטחת להקים וועדת רבנים בנושא", כותב ללום, "אבל מתברר שדבר לא נעשה". וגם: "האמנם כל השרים והח"כים של ש"ס אכן העבירו את בנותיהם למוסדות החינוך של ש"ס?" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
עיבוד מחשב (צילום: פלאש 90)

עם פתיחת עונת ההרשמה לסמינרים, מסיר יואב ללום, יו"ר תנועת "נוער כהלכה" את הכפפות, ומשגר מכתב חריף ליו"ר ש"ס, אלי ישי, בו הוא רואה אשם עיקרי לאפליה המתמשכת של התלמידות הספרדיות.

ללום כותב לישי: "עשרות בנות שנמצאות עדיין בביתן החל מתחילת שנת הלימודים ה´תשע"א, מצטרפות לבנות נוספות שנמצאות בביתן כבר משנת ה´תש"ע (דהיינו למעלה משנה וחצי ללא מסגרת) בניגוד לחוק חינוך חובה, כאשר קציני הביקור הסדיר הפועלים ברשויות המקומיות ונתונים לסמכות משרדך קצרה ידם מלהושיע.

"מיד לאחר החלטת בית המשפט העליון בפרשת עמנואל במהלך חודש תמוז התראיינת לאמצעי התקשורת והכרזת שבכוונתך להקים ועדת רבנים שתפעל לטיפול בתופעה. התרית והזהרת, כיאה וכנכון, כי לא כדאי למנהל סמינר לבחון אתכם בענין מכיון שהוא יתקל ביד קשה ובצעדים מרחיקי לכת".

לדברי ללום, "דומה שאזהרות אלו לא עשו את הרושם הנדרש והיו למס שפתיים בלבד ותו לא, שכן לא שמענו שבעקבותיהם נעשה דבר מה ממשי".

"חלפו עברו להם הזמנים והנה במהלך חודש חשוון התפרסם כי מעט לאחר פנייתו של חבר כנסת מתנועתך אל חברי הכנסת של יהדות התורה, טרחת ופנית במכתב אל חברי הכנסת גפני ופרוש: "כזכור, סיכמנו על הקמת וועדת רבנים שתרכז את הטיפול בסוגיה כאובה זו של אי קבלת בנות לסמינרים, ותגבש נוהל מפורט למציאת פתרונות מעשיים עבור כל בית בישראל".

"אין לך רצון אמיתי לפתור את העניין"

"הוספת וציינת כי זוהי עמדתם המפורשת של חכמי התורה וגדולי התורה מכל המגזרים. ואף הקצבת את הימים הקרובים לצורך סגירת הנושא.

"כמסתבר, למרות שחלפו כמעט חודשיים, גם אזהרות אלה לא הניבו פרי ולא נעשה בעקבותיהן דבר ממשי בשטח".

ללום כותב עוד לישי כי "מנהלי הסמינרים משוכנעים כי כל התבטאויותיך בנושא נעשות רק מלחץ פנים תנועתי ולא מתוך רצון אמיתי וכן לפתור את הענין בהתאם להוראת מועצת חכמי התורה שהורתה לך לפעול בנושא.

"בהוראת רבותינו ולאור האמור, נפעל למיגור התופעה הבזויה של אפליית בנות ספרדיות לרעה במוסדות החינוך החרדיים, בכל דרך שתביא לפתרונה, לרבות – אם לא תהיה ברירה אחרת – באמצעות פנייה לאפיקים משפטיים (ככל הנראה בשבועות הקרובים). אנו תקוה כי לא יהיה צורך בדבר. בניגוד לעבר, לא תוכל לטעון שלא פנינו אליכם בטרם ביצענו את צעדינו".

ולקראת תום המכתב, משוגרת גם עקיצה כלפיו של יו"ר ש"ס: "בהזדמנות זו נודה לך אם תודיענו האמנם כל השרים והח"כים של ש"ס אכן העבירו את בנותיהם למוסדות החינוך של "מעיין החינוך התורני, כמצוות מרן הראש"ל הגר"ע יוסף שליט"א – נשיא מועצת חכמי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר