אאא

קבוצת קלצ'ניקוב, שהתפרסמה בתור יצרנית נשק, חשפה השבוע במסיבת עיתונאים חגיגית את הלוגו החדש שלה וכן אתר מושקע בשפה האנגלית. בנוסף, הכריזה החברה על כניסתה לענף הביגוד והציגה ליין בגדי ספורט וציד שנושא את הלוגו המדובר. כך חשפה דיווחה הידיעות הרוסית טאס.

הלוגו והאתר, שעליהם שילמה יצרנית הנשק כ־750 אלף דולר, הם חלק מהשינוי שעובר על הקבוצה, שהוקמה לפני כשנה ממיזוג של חברת קלצ'ניקוב המקורית עם יצרני נשק נוספים. נכון להיום, החברה מייצרת 95% מהנשקים הנמכרים ברוסיה - כולל הנשקים שנמצאים בשימוש הצבא הרוסי - וכן מייצאת נשקים ליותר מ־30 מדינות בעולם. מעבר לרובי הסער המפורסמים, ובראשם ה־AK-47 שהוא כלי הנשק הנפוץ בעולם, קלצ'ניקוב מייצרת גם נשקים למטרות ציד וספורט.

המיתוג מחדש ינסה לתקן את תדמיתה של החברה, שנכון להיום מזוהה לעיתים קרובות עם תמונות של לוחמי דאע"ש, ברוני סמים או ילדים־חיילים שנלחמים באפריקה. קברניטי החברה מקווים לרכך תדמית זו על ידי הטבעת המושג "מגנים על השלום". "הרעיון הוא שהנשקים אמורים לסייע להגן על השלום ולקדם את הצדק, הכבוד והזכות לחיים", כתבה החברה באתר שלה.

במהלך מקווה יצרנית הנשק מנסה להעניק למוצריה יוקרה וייחודיות. "המוצרים של המתחרים כמו קולט, ברטה ורמינגטון מזוהים עם המותג שלהם. הרעיון הוא ליצור מותג שישדר יוקרה ויהיה מוכר כמעט כמו המותג של ענקית הטכנולוגיה אפל", אמר סרגיי צ'מזוב, יו"ר קבוצת רוסטך, החברה הממשלתית שבבעלותה נמצאת קבוצת קלצ'ניקוב.

המהלך יוצא לפועל על רקע התרחבותה של החברה לתחומים נוספים, כמו תעשיית הביגוד והאביזרים לספורט וציד. "מדובר בביגוד לטובת ספורט קליעה, לציד ולענפי ספורט נוספים", אמר צ'מזוב. "מלבד הבגדים, החברה תשיק גם אביזרים לספורט, ציד ואורח חיים בריא", הוסיף מנכ"ל החברה, אלכסיי קריבורוצ'קו.

השנה, הייתה קלצ'ניקוב בעין הסערה של פרשת הסנקציות של המערב על רוסיה. בינואר השנה, חתם הקונצרן על הסכם לאספקת 200 אלף כלי־נשק, לארה"ב וקנדה, לטובת שימושה של משטרת ארה"ב, וכן לטובת הקבוצות האולימפיות של שתי המדינות.

ואולם, ביולי נכנסה החברה לרשימה השחורה של החברות המוחרמות במערב, מה שגרם להשהיית ההסכם. כ־90% מהייצוא של קלצ'ניקוב בתחום הנשקים לצרכי פנאי היה לארה"ב, מה שהפך אותה ליעד השיווק העיקרי של החברה בתחום זה. לכן, השהיית ההסכם פגעה קשות ברווחי יצרנית הנשק והורידה לטמיון חודשים של עבודת ייצור.

לטענת קריבורוצ'קו, החברה הצליחה לצמצם את הפער שנגרם בעקבות הסנקציות וצפויה לסיים את השנה עם רווחים של יותר מ־100 מיליון דולר, לאחר שמכרה 140 אלף סוגים של כלי נשק. בתוך כך, ציין קריבורוצ'קו כי על פי התחזיות, עד שנת 2020 יצרנית הנשק צפויה להכפיל את היקף הייצור שלה וכן להרחיב את רווחיה עד פי ארבעה.