לא התגייסת? 13 טיעונים לניקוי המצפון / דעה

אני רוצה לפנות אליך ולעזור לך יקירי. אתה ה"בטלן" בישיבה, "הנושר", או אתה בן ה 22-25 העובד למחייתך או לומד באקדמיה ללא ששרתת בצבא או בשרות אזרחי שרות משמעותי. אולי יום יבוא ויעיק עליך המצפון. הרב דוד בלוך, מגיש 13 טיעונים שיכולים להקל את צביטת הלב העתידית

הרב דוד בלוך | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: באדיבות הרב בלוך)

אני רוצה לפנות אליך ולעזור לך יקירי. אתה ה"בטלן" בישיבה / "הנושר" / או אתה בן ה 22-25 העובד למחייתך או לומד באקדמיה ללא ששרתת בצבא או בשרות אזרחי שרות משמעותי. אולי יום יבוא ויעיק עליך המצפון.

מה זה "מצפון" אתה שואל? זו תחושה לא נעימה כלפי עצמך שמא הנך לא מוסרי. זה כנראה לא יקרה לך בימים ובחודשים הקרובים, אך ייתכן שכשתגדל ותטיף לילדיך או לתלמידך עד כמה חשוב להיות אדם ערכי ומוסרי, תחלוף במוחך הבזק של תחושה חמוצה של "כל הפוסל במומו פוסל". לתחושה זו בדיוק קוראים "נקיפות מצפון".

אני מתכבד להגיש בפניך יקירי מספר טיעונים שיכולים להקל מעליך את צביטת הלב העתידית שתחוש אז. שמור את האיגרת הזו, היא תועיל לך בהמשך החיים.

המועקה הצפויה - מדוע בעצם לא התגייסתי? הרי לא הייתי חלק מנושאי נטל לימוד התורה בישיבה ובכולל. [תקציר שיחה עם עצמך]

1. אני בכלל נגד המדינה הציונית ומה פתאום שאהיה חלק ממאמצי הקיום שלה! - אז למה אני נהנה בטחונית או כלכלית מפירות מאמצים אלו אתה שואל? - אממממ אתה מדבר כמו מזרחניק !

2. הצבא לא צריך חיילים נוספים יש להם מספיק! - מה אתה אומר? שהם טוענים שהיה אפשר לקצר את משך השירות אם האלפים שכמוני היו מתגייסים - שטויות! זו סתם הסתה. וחוץ מזה הקב"ה מנהל את העולם, ואם הוא גזר שישרתו שלש שנים כנראה מגיע להם עונש של שלש שנים על העברות שלהם. ומי כמוך יודע כמה הם בעלי עבירה, הם עוברים כל יום על... ועל... - טוב, שוכנעתי!

3. כל המטרה הנסתרת של החילונים לגייס אותי ושכמותי, זה רק כדי לעשות אותנו חילונים! הם לא יכולים לסבול את ההתנהלות הערכית של החברה החרדית ומתפוצצים מקינאה. שמעתי זאת מפורש מחברי הכנסת החרדים ומאנשי תקשורת חרדים. - מהיכן הם יודעים זאת, אתה שואל? - הם שמעו את החילונים מדברים מפורש שהם רוצים שאנחנו החרדים נשתלב בחברה - מה אתה שואל? שאולי הכוונה שנהיה חלק מהמאמץ לקיים חיים נורמלים כאן, ושכל חברה תמשיך לשמור על אורח החיים שלה? - שטויות והבלים!! הכל כסות לכוונה האמיתית שלהם, גם כשהם אומרים שאין זאת הכוונה שלהם. אתה לא זוכר את ילדי טהרן? את העברה על הדת במעברות? אל תהיה תמים!

4. כל המלחמות נגרמו רק בגלל חטאי החילונים, לולא זה, ברור שלא היינו צריכים צבא, והיו מתחוללים ניסים גלויים. הם אשמים, והם צריכים לשאת בתוצאות. הדבר דומה למשל שאם ג'ינג'י הצית לי את הבית ומסכן את משפחתי בשריפה, ברור שאני לא חייב להגן על עצמי ומשפחתי, שהג'ינג'ים כולם יעשו זאת בשבילי גם אם הדבר יגבה מהם קרבנות מוות ופציעה!חבל שאתה מתווכח איתי, אתה מדבר ממש כמו "משכיל".

5. פשוט וברור, הם רצו מדינה, שישאו בתוצאות!

6. כל המלחמות נגרמו רק בגלל התגרות החילונים בערבים, החרדים תמיד הציעו להם שלום וכניעה כדי שיתנו לנו לחיות חיי שקט ושלווה, עובדה!!! אני מזכיר לך את פעילות ר' ישראל דהן זצ"ל אצל מלך ירדן, אגב הציונים רצחו אותו, כי הם פחדו שלא תהיה מלחמה. תזכור גם את כל אלה מנטורי קרתא שהציעו כניעה לערפאת, ולאחמאדיניגא'ד או איך שקוראים לו, זה ההוא מאירן. תראה ותלמד על-כך את המחקרים המעמיקים שפורסמו ב"החומה" או ב"העדה" ובכל הפשקווילים בירושלים.

7. זה ידוע שכל השיקולים של ראשי המדינה והצבא האם לצאת למלחמה או לא, או לעשות קרב כזה או אחר, באים רק משיקולי כבוד ויוקרה ולא באמת להצלת נפשות, אם הקהל מוכן למות למען זה, שיבושם להם אני לא! שיאכלו את זה לבד!

8. האווירה במחנות צה"ל אינה מתאימה לבחור חרדי - למה לא התגייסתי למחנה חרדי כמו נצח יהודה? אתה שואל? קודם כל ה"גדולים" והאדמורי"ם וגם הרב עובדיה יוסף היו נגד הקמת הגדודים האלה, ושנית יש שם מלא שבבניקים - מה אתה טוען? שאם הייתי אני וחברי מתגייסים לשם זה לא היה מחנה שבבניקים - עזוב, אתה כזה תמים, הצבא היה מכניס בכוונה שבבניקים כדי לקלקל אותנו.

9. זה ידוע שכמעט כל החיילים רוב הזמן אינם עובדים וסתם מתבטלים - איך אני יודע?? יש לי בן דוד שמכיר טוב טוב כמה חיילים והם אמרו לו את זה במפורש. חוץ מזה זה ידוע ומפורסם!

10. מה אמרת??? המדינה היא הזבולון של עולם הישיבות והכוללים לפחות בחלק, ולכן לא הוגן לבזות אותם? גם התקציבים שהם נותנים לנו זה רק מאילוצי קואליציה, הם לכשעצמם, היו מרעיבים אותנו וגוזלים את כל כספינו.

11. כל הכלכלה של המדינה מבוססת על מענקים מארצות הברית, ואין סיבה שיהיה להם לחילונים חלק יותר גדול בכסף התרומות. הכסף הציבורי של המדינה בכלל לא בא מעבודה של החילונים. רק מתרומות של שנור. בדוק!

12. שמעתי מכמה מוסמכים, שאנחנו נמצאים אצל הציונים בגלות הכי קשה. הרבה יותר קשה מגלות אצל הגויים - קשה היא הגלות אצל יהודים. ובגלות כמו בגלות, מצווה לקחת כמה שיותר משלטון הרשע. אגב, אנחנו צריכים למהר כי שמעתי מאייכלר שעוד יגיע היום שיבנו לנו החרדים מחנות השמדה, צריך מהר מהר לאגור כסף כדי שנוכל לברוח מכאן בזמן.

13. טיעון אחרון, המוחץ והמשכנע ביותר! - למה לא התגייסתי?? מה אני נראה לך, פראייר?!

בינתיים זה יספיק לך, את כל הטיעונים הנ"ל לא אני המצאתי, שמעתי זאת במשך השנים, ובמיוחד בימים אלה. הם יעזרו לך לנוח בשלום על משכבך בלילות.

נ.ב. שמע עצה יקירי, אם הטיעונים האלה אכן עוזרים לך, כדאי שתכייל ותאפס את חיישני המוסר והמצפון שטבע בך הקב"ה.

כותב המאמר הוא מרבני עמותת "נצח-יהודה" וגדוד הנח"ל החרדי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר