אאא

שר האוצר הטרי יאיר לפיד בחר שלא להסתייע ברכב ממשלתי או בנהג ממשלתי, וימשיך לנהוג במכוניתו הפרטית - רכב כביש־שטח מדגם ניסאן מוראנו. לעומתו, שר הכלכלה והמסחר, לשירותי דת וענייני ירושלים, נפתלי בנט יקבל בקרוב אאודי A6. כך נודע ל"כלכליסט". לדברי מקורבים לשר האוצר, בעתיד עשוי לפיד לבחון מעבר לרכב ממשלתי, אך לעת עתה יסתפק במכוניתו הפרטית. 

לפיכך שרים חדשים יצטרכו להסתפק ברכביהם של שרים יוצאים, עד לאישור התקציב. השרים היוצאים נוסעים כיום במכוניות משני סוגים: אאודי A6 וסקודה סופרב. לאחר אישור התקציב יוכלו השרים לבחור באחת משתי אפשרויות: סיטרואן C5 או ב.מ.וו 528.

נראה שהמהלך של שר האוצר לפיד נועד לשדר התחשבות בקופה הציבורית, ואולי במקביל מסביר למה הוא מסרב בתוקף לחשוף את הצהרת ההון שלו. עם זאת, דווקא שר הכלכלה והמסחר ויו"ר הבית היהודי, שחתום על עסקת אקזיט בהיקף של 145 מיליון דולר משנת 2005, בחר לממש את זכאותו לרכב.

לפיד אינו הפוליטיקאי הבכיר הראשון שבוחר לוותר על שדרוג רכבו. קדמה לו שלי יחימוביץ', שוויתרה על שדרוג רכבה עם מינויה ליו"ר האופוזיציה. במקום אאודי A6, ששירת את ראשי האופוזיציה הקודמים ובהם ציפי לבני, המשיכה יחימוביץ' להשתמש במאזדה. פוליטיקאי אחר מתחום ההייטק, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מושך שכר שנתי של שקל בודד.

בתוך כך, החליטה הכנסת לפני כשבוע לרכוש רכב משומש ב־205 אלף שקל המותאם לנהגים בעלי מגבלות ניידות, שישמש את אחד הח"כים.