נחום ברנע בתחקיר מיוחד

מבוכה בש"ס: בן משפחתו של הרב עובדיה חושף את השיטה

פרשן "ידיעות אחרונות", נחום ברנע, מפרסם כתבה שראשי ש"ס לא יאהבו לקרוא. קרוב משפחתו של הגר"ע יוסף מדרגה ראשונה, שלח מכתב חריף ביותר למבקר המדינה, בו הוא חושף כי ראשי ש"ס מנסים להשתלט על מערכת הרבנות בישראל. איך עובדת השיטה, ואיך זה קשור לרבנות ירושלים? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(פלאש 90)

בכירי תנועת ש"ס, התעוררו הבוקר לכותרת ראשית מביכה בעיתון של המדינה, 'ידיעות אחרונות', בה דווח על "מלחמה בבית הרב", לא פחות, ביתו של מנהיג התנועה, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף.

סביר להניח, שבש"ס ממש לא אוהבים את הדיווח הנרחב על-כך ש"אחד מבני משפחת מנהיג ש"ס יוצא נגדו", ושלח מכתב למבקר המדינה השופט מיכה לינדנשטראוס, נגד הגר"ע יוסף. על התחקיר אחראי הפרשן של העיתון, נחום ברנע.

לפי המתפרסם ב'ידיעות', קרוב משפחתו של הגר"ע יוסף מדרגה ראשונה, שלח מכתב חריף ביותר למבקר המדינה, בו הוא חושף כי ראשי ש"ס מנסים להשתלט על מערכת הרבנות בישראל, באמצעות מינוי מקורבים מטעמם, דבר הגובל בפלילים.

המטרה הסופית מעבר להשתלטות על הרבנות, כך לפי טענת אותו קרוב משפחה, היא לקדם את הבד"צ הפרטי "בית יוסף" המגלגל מיליוני שקלים בשנה.

לפי המסמך שנשלח למבקר המדינה, השר לשירותי דת יעקב מרגי מונה לתפקידו על-מנת לקדם את בחירתם של בני משפחת הרב עובדיה יוסף ומקורבים להנהגת ש"ס - לתפקידים בכירים ברבנות בישראל.

האיש החזק בש"ס

האיש העומד מאחורי כל המהלכים הללו, כך לפי הנטען, הוא הגאון רבי משה יוסף, בנו הקטן של הגר"ע יוסף ומי שנחשב לאיש החזק בתנועת ש"ס. הרב משה יוסף, עומד בראשות בד"ץ "בית יוסף", שלפי המסמך מינויי הרבנים נועדו לקדם את הבד"צ שלו בבתי עסק בערים הגדולות.

על-פי המתפרסם, הרב יעקב צ'קטואי, גיסו של הרב משה יוסף, נועד להתמנות כרב במודיעין. הרב משה איים על השר מרגי כי במידה והדבר לא יצא לפועל הוא יפוטר ממשרתו כשר הדתות.

גם הרב אהרון בוטבול, גיסו השני של הרב משה יוסף, מיועד על-פי התוכנית להתמנות כרבה הראשי של ראשון-לציון למרות שהורשע בעבר וריצה עבודות שרות.

הרב בנימין אטיאס, אחיו של שר השיכון אריאל אטיאס, משמש כדיין וממשיך לעבוד כמפקח בבד"צ. בש"ס החלו להריץ אותו לתפקיד רבה של פתח-תקווה, לשם כך הזמין הרב משה יוסף את הרב משה פינטו מפתח-תקווה, לבית אביו בכדי לאסור עליו להתמודד, מאחר והוא עשוי לשמש כמתחרה פוטנציאלי.

הסיפור החמור ביותר, לטענת קרוב המשפחה במכתב, הוא ניסיונות ראשי ש"ס למנות את הרב הגאון יצחק יוסף לרבנות ירושלים. על פי הנכתב המנהיגות הרוחנית של התנועה לא מהססת לטלפן לחברי הגוף הבוחר וללחוץ עליהם. בעניין זה נפוצו שמועות שמועמדות זו נועדה אף היא לקדם את ההכשר בית יוסף.

מקור המקורב מאוד למרן הגר"ע יוסף הגיב על המכתב ואמר "הרב עובדיה מתגורר בבית בנו הרב משה יוסף, הוא ומשפחתו מטפלים ברב במסירות רבה. הרב משה יוסף לא מתערב בדבר אלא פועל אך ורק כשליחו של אביו מרן הגר"ע יוסף שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר