אאא

ריצה, אפילו של חמש דקות ביום, עשויה להפחית באופן משמעותי - עשרות אחוזים, את הסיכון לחלות, כך עולה מתוצאות המחקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת "איווה סטייט" שבקליפורניה.

במשך עשורים אספו החוקרים מידע על בריאותם של עשרות אלפי גברים ונשים אשר ביקרו בקליניקות לצרכי מעקב. לאחר שהשלימו בחינות רפואיות נרחבות, מילאו הנחקרים שאלונים בנושא הרגלי הפעילות הגופנית שלהם, ובין היתר האם, ובאיזו תדירות ומהירות, הם רצים.

החוקרים בחנו את נתוניהם של 55,137 גברים ונשים בריאים בגילאים 18 עד 100, שביקרו בקליניקה לפחות 15 פעמים מתחילת המחקר.

מתוך קבוצה זו, 24 אחוז העידו על עצמם כרצים. במרוצת השנים בחנו החוקרים את מצבם הרפואי של הנבדקים, וגילו כי קרוב ל-3,500 מתוכם נפטרו, רובם כתוצאה ממחלות לב.

אלא שהרצים מבין הנבדקים היו הרבה פחות פגיעים מאלו שלא נהגו לרוץ. כאמור מהמחקר עולה כי ריצה יומית מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות שונות פוחתת בעשרות אחוזים, כאשר הסיכון של הרצים למות בטרם עת מכל סיבה שהיא היה נמוך בכ-30 אחוז(!) לעומת אלו שלא רצים.

עוד עלה מהמחקר כי הסיכון של הרצים למות ממחלות לב נמוך ב-45 אחוז, זאת גם לאחר שהחוקרים ערכו התאמות עבור אלו הסובלים ממשקל עודף או מעשנים, כאשר גם בנוגע לרצים שסובלים ממשקל עודף ומעשנים התקיימה סבירות נמוכה יותר למוות בטרם עת מאשר בקרב חברי הקבוצה הזהה שלא רצו באופן קבוע.

מהמחקר עלה כי כקבוצה, הרצים הרוויחו כשלוש שנות חיים יותר בהשוואה לאלו שלא רצים.

רווח שלוש שנות החיים, באופן יוצא דופן, היה כמעט זהה, זאת ללא קשר לתדירות הריצה, כאשר הנחקרים שרצו במשך למעלה מ-150 דקות בשבוע או אלו שעשו זאת בקצב מהיר במיוחד, חיו אמנם יותר מאלו שלא רצו, אך הם לא חיו זמן ממושך באופן משמעותי מאלו שרצו פחות מהם, כולל מי שרצו חמש או עשר דקות בקצב נינוח של 10 דקות ל-1.6 קילומטר.

עורכי המחקר אמרו כי הנתונים מעודדים, זאת כאשר רוב האנשים יכולים להרשות לעצמם לרוץ מספר דקות מועט בכל יום.
אז, תתחילו לרוץ.