קמפיין מרצ יוצא לדרך

מרצ תוקפת את יחימוביץ: "בסוף תחברי לחרדים"

בחירות 2013: מרצ והעבודה מתקוטטות על קולות השמאל, והחרדים ישלמו את המחיר. מרצ צפויה לתקוף את יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', ולהאשים אותה שתחבור למפלגות החרדיות ולמתנחלים. הסלוגן שנבחר: "רק שמאלנים מצביעים מרצ" (אקטואליה, פוליטי)

חרדי לצד מפגיני מרצ. קורבנות פוליטיים (צילום: פלאש 90)

במפלגת מרצ נערכים לקראת השקת קמפיין בחירות 2013, במסגרתו היא צפויה לכוון את חיציה כלפי המתחרה העיקרית, מפלגת העבודה.

סנונית ראשונה מהקמפיין הוצגה כבר אתמול. מדובר בסלוגן "רק שמאלנים מצביעים מרצ", הפונה ישירות לציבור מצביעי השמאל בישראל.

במסגרת הקמפיין, כך מדווח עיתון הארץ, תתקוף מרצ את מפלגת העבודה ואת העומדת בראשה, שלי יחימוביץ'. הטענה העיקרית תהיה חיבור אפשרי שלה לחרדים ולמתנחלים.

מרצ תעשה שימוש בנשק הזה גם בהיבט הכלכלי. היא תציג נתונים לפיהם הממשלה מוציאה בממוצע על אזרח ישראלי כ-40 אלף שקלים בשנה, לעומת השקעה כפולה של 93 אלף שקלים בכל תושב יהודה ושומרון.

מרצ גם תתקוף את החרדים ואת תקציבי העתק, לטענתה, שמקבלות החינוך העצמאי ורשת החינוך של ש"ס, מעיין החינוך התורני.

כזכור, עם בחירתה הצהירה יחימוביץ' כי היא רואה במפלגות החרדיות שותפות טבעיות אם תעמוד בראשות הממשלה.

"אני מקפידה להתכתב עם המציאות", אמרה יחימוביץ' בראיון לרדיו קול חי, "וסיכוייו של נתניהו להיות ראש ממשלה הם גבוהים מאוד לצערי. אבל בהחלט יש סיכוי לא בקלות בדרך מאוד קשה ומפרכת, אבל יש סיכוי מסוים והוא לא מבוטל שאנחנו נרכיב את הממשלה הבאה".

לשאלת המראיין "אם ואת מנסה להרכיב ממשלה את לוקחת את החרדים כשותפים טבעיים?", השיבה יחימוביץ', "תלוי בקונסטלציה הפוליטית שתהיה. אבל בוודאי הם פרטנרים ראויים בעייני".

לדבריה, "יש תהום אידיאולוגית ביני ובין החרדים והאידיאולוגיה שלי היא אידיאולוגיה ששורשיה חילוניים, הומניסטית, סוציאל דמוקרטי ויש בנינו פערים גדולים, אבל בפרוש יש גם הרבה מן המשותף ואני מאמינה שהתפקיד של מנהיגות הוא לא לחפש את המפריד ואת השסע אלא את המאחד את החזון המשותף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר