אאא

מקרה מטריד, אירע אתמול (ראשון) למשפחה חרדית מבית שמש, שהיו בדרכם למרכז הארץ, לצורך טיפול רפואי לבנם הפעוט בן שלושה חודשים, ונתקלו בחומה אטומה בחברת 'אגד'.

ההורים, יצאו בשעת בוקר בקו 497 מבית שמש לבני-ברק, אך היו נתונים בלחץ גדול בשל הניתוח אותו אמור היה ילדם לעבור, ובעת שירדו מהאוטובוס שכחו את התיק ובו כל המסמכים הרפואיים הנדרשים לצורך הטיפול.

במשך למעלה משעתיים, ניסו להשיג את נהג האוטובוס בו נסעו בכדי להשיג בחזרה את התיק עם המסמכים הרפואיים, אך נתקלו בחומה אטומה ובאין מושיע.

בסופו של דבר, איחרו להגיע לבית החולים, ומאחר ובאו ללא המסמכים הרפואיים, הרופא סירב לבצע את הטיפול בבנם הפעוט, והם שבו חזרה לביתם בעגמת נפש מרובה.

בשיחה עם "כיכר השבת", מגוללת ח' את הסיפור הכאוב: "הגענו ברבע לשבע בבוקר לתחנת האוטובוס, קו 497. הנהג משום-מה סירב לפתוח את הדלת ולעצור בתחנה, אודות לאנשים שהיו באוטובוס, שראו אותי ואת בעלי עם העגלה, הוא עצר לנו".

"היינו בדרך לבית החולים, לעשות ניתוח שכרוך באשפוז יום, לתינוק שלנו בן השלושה חודשים", מספרת האם, "כשהגענו לבני-ברק, ירדנו מהאוטובוס ושכחנו את התיק עם כל המסמכים הרפואיים הנדרשים. מיהרתי להתקשר ל'אגד', אמרתי להם שאני צריכה להשיג את הנהג ואני חייבת את התיק עם המסמכים היות ואני עם התינוק בדרך לבית החולים, ענו לי שם, שאין כזה דבר, אין איך להשיג אותו".

ח' מספרת כי היא התחננה בפניהם, לקבל את הפרטים של הנהג אך ללא הועיל. "אמרתי להם, התחננתי, 'אתם יכולים לעזור לי, תגידו לי איפה החניון שלו, ואני יסע לשם'", היא מספרת וטוענת כי "הם עשו ממני צחוק ושלחו אותי לרחוב מודיעין".

"לקחנו מונית, הסתובבנו שם כמו איזה שני כלבים, ולא מצאנו שום חניון. נהג המונית, הציע שנעצור את אחד האוטובוסים ונשאל את הנהג היכן בדיוק החניון, אך הנהגים סירבו לענות לנו ואפילו סגרו עלינו את הדלתות כששמעו מה אנחנו מחפשים", היא מספרת על ההשפלה.

נהג המונית נחלץ לעזרתם, עצר נהג אוטובוס וגולל בפניו את הסיפור עם התינוק והניתוח שהוא צריך לעבור, והוא ברוב חסדו הפנה אותם לחניון ברחוב בן גוריון.

"נסענו לשם, זה שטח גדול עם עשרות אוטובוסים, היינו עם התינוק ביד והתחלנו לרוץ בין האוטובוסים, אך אף נהג לא ניאות לענות לנו ולהשיב לפניות שלנו", מתארת חיה את האטימות בה נתקלו. "אחד הנהגים שכבר הסכים לשמוע את שאלתנו, רק הפטיר לעברנו 'מי ביקש מכם לשכוח דברים באוטובוס'".

"בואו נברח מפה"

"במשך למעלה מחצי שעה הסתובבנו שם עד שמצאנו שני נהגים שישבו מחוץ לאוטובוס, בעלי פנה אליהם ושאל אותם 'אתם יודעים איפה קו 497 שהגיע כעת מבית שמש?', הם גיחכו ואחד אמר לשני 'אל תדבר איתו, הוא מפחד לדבר איתך, הוא חושב שאתה אישה'. ככה עשו מאיתנו צחוק, הרגשנו בשטח הענק הזה כמו בתוך כלוב. הנהג מונית שהמתין לנו בסבלנות, אמר לנו 'אתם לא תמצאו את הנהג הזה', בואו נברח מפה", מגוללת האם בכאב את ההשפלה הנוראית.

לאחר המסע המבזה בחניון האוטובוסים, שבה ח' והתקשרה לאגד. "אמרתי להם, 'אתם לא יכולים להיות כאלה רעים, בבקשה תעזרו לנו'. הייתי יכולה לקחת מונית מבית שמש לבית חולים, והיה עולה לי פחות אחרי כל הסיבובים עם הנהג, שהיה צמוד אלינו עם מונה רצוף. התחננתי לקבל את הטלפון של הנהג, אבל הם ניתקו לי את הטלפון".

"לאחר שהבנו שלא נצליח להשיג את התיק עם המסמכים, נסענו לבית-החולים, הגענו באיחור של שעתיים וחצי, ושם כמובן סירבו לקבל אותנו גם בשל האיחור הגדול וגם מאחר ובאנו ללא המסמכים הנדרשים" מספרת ח', "יצאנו בבושת פנים ובמפח נפש אחד גדול, גם מההשפלה בחניון האוטובוסים ומהתגובה של חברת 'אגד', וגם מבית החולים".

"הגענו הביתה, בלי הטיפול הרפואי לתינוק שלנו, שזה טיפול לא פשוט שבדרך-כלל צריך לטוס לחו"ל בכדי לבצע אותו, אך אנחנו הגענו לפרופ' מומחה שיכול לבצע זאת גם בארץ, ובגלל התגובה של 'אגד', חוסר הרצון שלהם לעזור לנו ולתת שירות ראוי, פספסנו את הטיפול", אומרת ח' בכאב.

ח' מוסיפה ומספרת כי כששבה הביתה, היא שוב צלצלה ל'אגד'. "ספרתי להם שחזרתי הביתה ללא הטיפול, ואמרתי 'אתם לא מתביישים. זה אמור להיות כ"כ פשוט בשבילכם לתפוס את הנהג, אבל לא עזרתם לי. עשרות שיחות התקשרתי, התחננתי ולא נתתם שירות פשוט וכל-כך הכרחי'".

"רק כשהבהרתי להם שאני אפרסם את הסיפור", מוסיפה ח', "הם התחננו שלא אפרסם את זה, והעבירו אותי לאיזה מנהל שם, שאמר לי קחי מספר בו תמצאי את האבידה. אמרתי לו 'עכשיו אתם נזכרים, אחרי שחזרתי בבושת פנים לביתי, מה זה יעזור לי. למה היינו צריכים להסתובב כמו שני כלבים, כמו שני משוגעים, לשלם 400 שקל למונית, למה אתם עושים צחוק מאנשים', ולא היה לו מה לענות".

"הוספתי ואמרתי לו, 'אתם הרי יודעים שאני חרדית, אולי לכן לא עזרתם לי, אבל אתם אומרים כל הזמן שהחרדים לא בסדר, עם כזה שירות, תגיד לי אתה מי הם אלו שלא בסדר?!', זה היה יום של פאניקה ואכזבה גדולה, כשמי יודע מתי נוכל לשוב ולבצע את הטיפול לתינוק הקטן שלנו", מסיימת ח' את השיחה הכאובה.

אגד בתגובה: "מצטערים"

מחברת 'אגד' נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "יש להצטער על עוגמת הנפש והטרחה שבוודאי נגרמה להורים, בגין שכחת תיק מסמכים רפואיים חשובים כל כך באוטובוס. אגד חוזרת ומזכירה לציבור הנוסעים לבדוק לפני הירידה מהאוטובוסים אם כל החפצים ברשותם.

"בשים לב לקשיים הלוגיסטיים ולסידורי העבודה של האוטובוסים - איתור חפץ שאבד אכן, לעיתים, כרוך בזמן. נהגי אגד ידועים במסירותם להשבת אבידות ורבים הם המקרים שנהגים עשו מאמצים רבים כדי לאתר את הבעלים ולהשיב אבידה ואף לפני שהמאבדים הרגישו בחוסר.

"מטעמים מובנים אגד אינו מוסר מספרי טלפון פרטיים של מי מ-5,000 נהגי אגד האוחזים בהגה.

"ההתנהגות של הנהגים כפי שהיא מתוארת בפניה אם אכן הייתה - מצערת. זו התנהגות שאינה אופיינית כלל וכלל לנהגי אגד. נהגי אגד אינם מתייחסים כך לציבור הנוסעים. אם המלינים היו מעבירים את שמות הנהגים או כל פרט מזהה אחר - גורמי המשמעת באגד היו בודקים את התלונה לאשורה".