בית ספר המריבה בבית שמש

מסתמן: הילדות החרדיות יישארו ללמוד בבית הספר

בית משפט המחוזי בירושלים ערך דיון בעתירת משרד החינוך בראשות שי פירון נגד עיריית בית שמש על הקצאת כיתות לילדות חרדיות בבית ספר המריבה. מטון הדיון עולה ההערכה כי השופט יורה על השארת הילדות בבית הספר. "אם זו הייתה עיריית גבעתיים לא היינו פה", אמר השופט וגער בנציגת הפרקליטות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר החינוך שי פירון (צילום ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90)

בית ספר המריבה בבית שמש: הבוקר (ראשון) התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה של משרד החינוך בראשות השר שי פירון, איש 'יש עתיד', נגד עיריית בית שמש, ובו בקשה להוציא את התלמידות החרדיות של בית הספר "משכנות דעת" משטח בית הספר "שפות ותרבויות".

לפני תחילת הדיון, נכנס השופט אמנון דראל לפגישה עם עורכי הדין, במהלך הפגישה הוא עקץ את משרד החינוך במרומז ואמר: "כהורה לילדים אני לא מכיר בית ספר שבו התלמידים לומדים בכאלה תנאים, חדר לכל חוג, ממול יש מאה ארבעים תלמידות בלי פתרון. אם זו הייתה עיריית גבעתיים לא היינו פה".

עו"ד אורי קידר המייצג את עיריית בית שמש עבר על כל החלופות שהציגו במשרד החינוך והוכיח כי אין אלטרנטיבה. לטענתו, משרד החינוך הציג נתונים שקריים.

השופט אמר כי "תצא מפה החלטה היום" וההערכה היא כי הוא לא יענה לבקשת משרד החינוך ולא יוציא צו להוציא את הבנות החרדיות משטח בית הספר.

במהלך הדיון תקף עו"ד אורי קידר: "אני עיוור צבעים אבל בשביל זה בדיוק נבחר ראש עיר חרדי, כדי לאזן במעט את המציאות הבלתי אפשרית שבה ילד חרדי לומד במעברה ומולו ילד חילוני נהנה מתנאי לוקסוס".

לדבריו: "הנתונים שמשרד החינוך מביא תומכים בנו. מה שעומד לנגד עיניהם זו פוליטיקה בלבד".

השופט אמנון דראל פנה במהלך הדיון לנציג ההורים החילונים ואמר כי "הלוואי ולכל תלמיד בארץ היו תנאים כמו שיש לתלמידים שלכם גם אחרי חלוקת המבנה. תתנתק רגע מבית שמש ותחשוב שאתה בגבעתיים, אם זה היה שם לא היינו פה", דברים שנראים כרמז כי כל הדיון מתנהל בגלל שהתלמידות חרדיות, ולא דיון ענייני, דברים שמכוונים ישירות גם לשר החינוך שי פירון.

השופט פנה לעיריית בית שמש ושאל האם היא מוכנה להסיר את השינויים במבנה בית הספר, העירייה השיבה כי הם הסירו אותם כבר קודם הדיון.

נראה כי עורכי דינו של שי פירון ומשרד החינוך היו נבוכים במהלך הדיון ולא ציפו לכזו תשובה מהשופט, וזאת לאחר הכישלון ביום חמישי ולאחר מכן ביום שישי כאשר לא ניתן צו ביניים והבנות חזרו ללמוד בית הספר.

רגע השיא נרשם כאשר נציגת הפרקליטות העירה לשופט: "כבודו משחק לידי העירייה". השופט גער בה והשיב: "אבקש לשמור על כבוד בית המשפט".

כאמור, השופט ציין כי ההחלטה תינתן עוד היום ולפי הרוח הנושבת מהדיון עולה כי בכוונתו להורות על השארת התלמידות החרדיות במבנה בית הספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר