אאא

גד טפר פורש מתפקידו כמנכ"ל ארקיע ב-8 השנים האחרונות בעקבות תחושות מיצוי. את מקומו צפוי לתפוס ניר דגן, אשר שימש כמשנה למנכ"ל.

אחת הדרישות לקבלת רישיון להפעלה מסחרית של כלי טיס גדולים על פי התקנות, היא כי לחברה קיים "מנהל בעל אחריות כוללת" - ועל כן החברה הייתה חייבת למנות אדם במקומו של טפר הפורש על מנת להמשיך בפעילותה.

כמתחייב מתקנות הטיס העבירה ארקיע בימים האחרונים לרשות התעופה האזרחית הודעה על כך שמעתה דגן הוא ״המנהל בעל האחריות הכוללת״ בחברה, ומכאן שדגן הוא המועמד המוביל לתפקיד. עם זאת טרם פורסמה הודעה רשמית על המינוי.

לפני כשנה וחצי נקלע המנכ"ל היוצא למאבק בין עובדי ארקיע, לבעלים - אבי נקש, על רקע קשיים כספיים של החברה. נקש הודיע לעובדים כי לחברה גירעון של 10 מיליון דולר, ודרש מהם להזרים לקופת החברה 3 מיליון דולר, המשקפים את החזקתם בחברה (30%).

העובדים לא הסכימו למהלך, ונקש קידם תוכנית התייעלות הכוללת פיטורים של 80-70 עובדים וקיצוצי שכר. העובדים התנגדו לתוכנית, פתחו בעיצומים, ובין היתר דרשו כי המנכ"ל טפר יחזיר לחברה בונוס בסך 6 מיליון שקל, שלטענתם ניתנו לו ללא רשות. הסכסוך הסתיים בפשרה, והחברה חזרה למי מנוחות. לפני כחצי שנה היה משבר דומה בין העובדים, שנפתר ללא עיצומי העובדים.

ארקיע היא חברת התעופה הפנים ארצית הגדולה בישראל. בטיסות בינלאומיות, עמדה החברה במקום השלישי בחודש אפריל השנה, אחרי אל-על וטורקיש איירליינס, עם כ-43 אלף נוסעים.