אאא

משרד הבריאות מתייחס לסיבוך של חולים בעקבות שימוש בתקופת אופטלגין. משרד הבריאות עדכן כי הגיעו לידיו מקרים של שלושה מקרים בבית החולים "מאיר" עם סיבוך נדיר של ירידה בספירות כדוריות לבנות ומאפייני זיהום. מדובר בחולים שנטלו גם אופטלגין, שניים מתוכם מאותו יישוב.

"קיימת סבירות שמדובר בסיבוך העלול לנבוע מנטילת אופטלגין", מעריכים במשרד הבריאות.

משרד הבריאות ביצע בדיקה מהירה בין בתי החולים, כדי לבדוק האם הופיעו מקרים דומים בחודשים האחרונים. לדברי משרד הבריאות, חשד למקרה נוסף עלה בבית החולים סורוקה לפני כשלושה שבועות עם רקע דומה.

מדובר באישה שטופלה ושוחררה לביתה. חשד למקרה נוסף בבית החולים וולפסון התברר שאינו קשור לאופטלגין ונובע ממחלה זיהומית אחרת.

משרד הבריאות מבצע בדיקה אפידימיולוגית בתיאום עם בית החולים מאיר כדי לאפיין לעומק את שלושת המקרים, לבדוק האם קיים קשר ביניהם או קיימות סיבות אפשריות אחרות לצבר וכן תחקיר קליני מעמיק של החולים (אשר שניים מתוכם עדיין מאושפזים בבית החולים מאיר).

"בשלב זה מדובר בחשד לקשר לנטילת האופטלגין, אשר נבדק על-ידי גורמי המקצוע", אומרים במשרד. "תרופת האופטלגין מותרת לשימוש בארץ ובשלב זה אין מקום לשינוי בהנחיות. המשרד יעדכן את הציבור בהמשך תהליך הבדיקה".