אאא

בתנועה לאיכות השלטון פנו לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה לקבל הסברים ל"נוהל אדמו"ר" בנמל התעופה בן גוריון שמאפשר לפי הדיווח ב'דה מרקר' לעשרות רבנים להגיע בכלי הרכב הפרטיים שלהם או של עוזריהם עד לכבש המטוס, כל זאת כאשר את בדיקות המכס והדרכונים עוברים הרבנים ברכבם.

עו"ד נדאל חאיק מנהל מחלקת הליטיגציה של התנועה, כתב בפנייתו לשר התחבורה כץ כי: "היחס המיוחד שלו זכו האדמו"רים מהווה פגיעה בוטה בשוויון וספק אם ניתן בסמכות". לדברי עו"ד חאיק: "הן עקרון השוויון והן הצורך בשמירה על תקינות ציבורית ואמון הציבור מחייבים הימנעות ממצב בו זוכים מעטים ליחס מיוחד".

"יותר מכך" הוסיף עורך הדין במכתבו לשר התחבורה, "המתבונן בתמונה זו אינו יכול שלא לסבור, או לפחות לחשוד, כי דבק רבב וחשד בפעילות האחראים ברשות שדות התעופה, אשר בחרו להטיב עם האדמו"רים. מתקיים טעם לפגם בתמונה אפורה זו, אשר אף מהווה פגיעה בוטה באמון הציבור. לנוכח הפגיעה המתמשכת והמתעצמת באמון הציבור, נבקשכם להשיב לפנייתנו זו בהקדם האפשרי, ובדחיפות המתבקשת בנסיבות העניין".

הרשימה שפורסמה ב'דה מרקר', מכילה בעיקר אדמו"רים חסידיים, אולם מופיעים בה גם מרן הגראי"ל שטיינמן, הרב יאשיהו פינטו, הרב איפרגן המכונה "הרנטגן" ואפילו הרב דן סגל.

ברשות שדות התעופה אמרו לאחר פרסום הנוהל המיוחד כי "כדי לתת מענה הולם לנוסעים באוכלוסיות ייחודיות, כמו שרים, אורחים רשמיים, ילדים ללא ליווי הורים, קבוצות ספורט, רבנים ואמנים, ובלי לפגוע בדרישות החוק, נקבעו נוהלי עבודה בנתב"ג באישור היועמ"ש ובסיכום עם גורמי ממשלה נוספים - מכס, משרד הפנים, רשות האוכלוסין והמשטרה".

כל האוכלוסיות הייחודיות משלמות עבור השירות, ולאדמו"רים אין הקלה בתהליכי נוסע יוצא או נכנס בתחומי ביטחון, מכס וביקורת גבולות. ההקלה היחידה שניתנת לאדמו"רים היא בכך שהם אינם עוברים לרכב שירותי הקרקע, והאדמו"ר רשאי להביא מלווה אחד פלוס נהג. השירות ניתן לכל נוסע המעוניין להשתמש בשירותי VIP דרך טרקלין מצדה".