אאא

מחאה חברתית חדשה בפתח? אם לשפוט לפי נתוני מחירי המזון, מסתבר שאנחנו קרובים לה יותר מתמיד.

תוצאות סקר הצרכנות שפרסם אמש בערוץ 2 מגלה, כי בהשוואת סל הקניות לחג הפסח הבעל"ט נרשם פער קיצוני של עשרות אחוזים בין הרשתות, לעיתים פער של למעלה מתשעים אחוזים (!).

הסקר מעלה כי הרשתות 'מגה בול' ו'זול בשפע' הינן הזולות ביותר בפער ניכר ומשמעותי, בעוד הרשתות 'שופרסל דיל' ו'יש' מדורגות בתחתית הרשימה כיקרות ביותר.

הסקר שבוצע על ידי אתר 'פרייסל' מצביע על פערים חריגים במחירי המוצרים בין הרשתות שמגיעים עד לרמה של 92%, פער משמעותי וחסר פרופורציה בעליל, שאינו מגיע לידיעת הצרכנים ו'מסתתר' ככל הנראה, מאחורי יוזמות שיווקיות שונות.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

הבדיקה הצביעה על מוצרים לדוגמא: חבילת מצות 2.5 ק"ג, נמכרת ברשת 'ויקטורי' במחיר של 13 שקלים בלבד, ואילו ברשת 'יש' היא נמכרת במחיר של 24.99 שקלים, פער של 92 אחוזים. 'אורז בסמטי' (לאוכלי קטניות) נמכר ברשת 'מגה בול' ב-7.90 בלבד, בעוד שברשת 'יש' מחירה 13.90 שקלים, פער של 77 אחוזים.

דירוג סל הקנייה שהצביע ערוץ 2 דירג את הרשתות: 'מגה בול' – 362.20 שקלים, 'זול בשפע' – 377.5 שקלים, 'ויקטורי' – 470 שקלים, 'שופרסל דיל' 474.26 שקלים, רשת 'יש' 481.12 שקלים.

הנתונים שסוקרו בהרחבה מלמדים, כי בכל הקשור לצריכה נבונה קשה לסמוך על הצהרות ומצג מבצעים גרידא, אלא לבדוק ולערוך סקירה קצרה ומדגמית בין הרשתות לפני הקנייה, בכדי לשלם מחירים מוצדקים וזולים וליהנות מחג מוזל יותר, לא כחיסכון וצמצום, אלא פשוט כי אצל השכן, אותו מוצר עלה הרבה הרבה פחות.