הסגן של לפיד משתלח בחרדים

סגן שר האוצר מיקי לוי על הציבור החרדי: "טפילים"

התבטאות חמורה ביותר נגד הציבור החרדי השמיע הבוקר (רביעי) סגן שר האוצר מיקי לוי, בראיון לרדיו "קול ברמה", כשאמר על הציבור החרדי כי "אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי". מאוחר יותר התנצל על המילה. אלי ישי: "מדאיג אותי שבישראל 2013 נאמרים דברים כמו בגרמניה 1942" • האזינו (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
חרדים טפילים. מיקי לוי ויאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

התבטאות חמורה ביותר, נאמרה הבוקר (רביעי) על-ידי סגן שר האוצר מיקי לוי, בראיון לרדיו "קול ברמה", כאשר בחר לכנות את הציבור החרדי "טפילים". משעמד על טעותו ביקש להתנצל.

בראיון למרדכי לביא בתוכניתו "שמונה עד עשר", אמר סגן שר האוצר כי יש לשאת יחד בנטל ולהשתלב בשוק העבודה. ואז, הוסיף ואמר: "אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי".

המגיש, מרדכי לביא, שאל את מיקי לוי האם הוא באמת חושב שהחרדים הם טפילים. "איך אתה לא מתבייש לומר כזה דבר?", תהה לביא.

סגן השר לוי מיהר להתנצל על דבריו, ולביא הגיב: "אתה מתנצל כי אתה מבין כי פלטת משהו לא נכון אבל זה יושב לך בראש".

"אני מתנצל על המילה, אני רק אומר שאי אפשר לחיות על כתפי משלם המיסים הישראלי, התנצלתי על המילה המיותרת", אמר מיקי לוי, "אני אומר, אי אפשר להמשיך ולחיות מבחינה כלכלית על כתפם של אלה שמשלמים מיסים, של אלה שהולכים לצבא, של אלה שמשרתים את המדינה. אתם אזרחים שווי זכויות אז בואו תהיו שווי חובות".

לביא, הגיב למיקי לוי ואמר: "אני מכיר אותך הרבה מאד שנים, אני הכרתי מיקי לוי אחר, כזה שהצליח בכישרון רב להבין את החרדים ולעבוד איתם. אתה יודע יותר טוב ממני. איך פתאום האדם הזה, שהפגין יכולות של קוסם... אתה לא אותו אדם".

סגן השר לוי השיב ואמר: "לא השתניתי. חברי הטובים הם חברי מהעדה החרדית. אני עדיין בא לחצרות הרבנים ומכבד אותם. אני מכבד את התרבות, את המסורת. אני בא מבית דתי. אני מוקיר את הציבור הזה. נותן לו להמשיך ולחיות בכבוד. אני רק אומר דבר אחד: 'בואו, השתלבו בשוק העבודה כי כלכלית אי אפשר לשאת יותר בנטל'. ההידברות עם הציבור הזה תמשיך להיות הידברות של ידידות וחברות".

"התנצלתי על המלה הזאת שנאמרה בלהט השיחה ואני מתנצל עליה עוד פעם, היא נאמרה בעידנא דריתחא", הוסיף לוי.

בתגוב לדבריו החמורים של מיקי לוי, אומר חבר-הכנסת אלי ישי כי "זה מדאיג אותי שבישראל 2013 נאמרים דברים כמו בגרמניה 1942. אם אמירות דומות כמו שאמר סגן השר היו נאמרות במדינה אחרת ע"י חבר פרלמנט אירופאי על הקהילה היהודית, הייתה הארץ מזדעזעת ובצדק".

"לצערי, התנהלותו של שר האוצר ויו"ר יש עתיד, נותנת לגיטימציה ומעודדת המשך הפגיעה בציבור החרדי - פגיעה שידוע כיצד מתחילה אך לא כיצד תסתיים. במקומות אחרים בעולם קוראים להתנהלות ולהתנהגות הזו - אנטישמיות", הוסיף ישי.

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר