סכסוך בישיבת "נחלת דוד" הוביל לפיצול הישיבה

ישיבת "נחלת דוד" לצעירים המיתולוגית בפ"ת, מיסודו של הגרב"ש סלומון זצ"ל, נסגרת. לאחר תקופה של חילוקי דעות וסכסוך, הודיע המשגיח על פרישתו ופתיחת ישיבה חדשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרב"ש סלומון זצ"ל (צילום: סיני, ברישיון C)

הישיבה המיתולוגית של רבה של פתח תקווה, הגאון רבי ברוך שמעון סלומון זצ"ל, נסגרת. אין זה בשל המצוקה הכלכלית לאור הגזירות על עולם הישיבות, אין זה גם בגין התערבות בתכני הלימוד.

ישיבת "נחלת דוד", ישיבה קטנה לצעירים, הישיבה המיתולוגית והוותיקה בעיר פתח-תקווה מתפצלת בשל סכסוכים ופילוגים פנימיים בין ראשיה.

מתברר כי יחסיהם של ראש הישיבה הרב ישראל משה סלומון והמשגיח הרב אשר זנובסקי הגיעו בימים האחרונים לכדי פיצוץ של ממש מה שגרם לפילוג בקרב הבחורים.

לטענת תלמידים ששוחחו עם "כיכר בשבת", בעבר היה המשגיח הדמות הדומיננטית בישיבה כשכולם ידעו שעל פיו יישק דבר. אמנם, ראש הישיבה היה הגרב"ש סלומון זצ"ל אך הוא כיהן גם כראש הישיבה הגדולה וכרבה של פתח תקווה ועל כן בפועל היה זה הרב זנובסקי "האיש החזק" בישיבה קטנה.

אלא שלדבריהם, מאז שהחל לכהן בנו ראש הישיבה החדש לאחר פטירת אביו, נוצרו מתחים וחיכוכים בין השניים שהפריעו לתפקוד השוטף של הישיבה ולאווירה הלימודית.

לקראת החגים גבר המתח בין הצדדים והמשגיח אף הודיע כי יחרים את אירועי החג ולא ישתתף בשמחת תורה בישיבה.

גדולי ישראל שניסו להתערב ולפשר בין השניים לא הצליחו במשימתם ובימים האחרונים הודיע הרב זנובסקי למקורביו כי הוא פותח ישיבה חדשה בעיר כשחלק מהורי התלמידים אף הודיעו כי יעבירו את ילדיהם ללמוד בישיבה החדשה.

"מצער שבגלל אגו וכבוד נוצר פילוג שכזה", מסכם בצער אחד התלמידים אך מביע אופטימיות כי אולי מעז ייצא מתוק ושני ישיבות קדושות ישגשגו בעיר החילונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר