עדות מאומן: "הגעתי לפה חילוני ואני חוזר שומר שבת"

עשרות אלפים שוהים מדי ראש השנה בציון רבי נחמן מברסלב באומן, ומספרים על חוויה יוצאת דופן. יואב ר', תושב חולון, מספר: "הגעתי לאומן כחילוני ואני חוזר לארץ שומר שבת" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ריקודים באומן (צילום: אברמי צמח - סוכנות הידיעות "חדשות 24" )

עשרות אלפי בני אדם, חרדים, דתיים וחילונים, עולים מידי שנה לשהות בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, בימי ראש השנה.

רבים מסבירים את התופעה בכך שהם שואבים מהשהות בסמוך לציון רבי נחמן, כוחות רוחניים שלא ניתן להסבירם במילים.

יואב ר', תושב חולון שעשה את דרכו השנה, בפעם הראשונה, לשהות באומן, סיפר לנוכחים כי בכוונתו לשנות את אורח חייו בעקבות השהות במקום.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מספר: "אני לא יודע איך להסביר את מה שקרה לי כאן אבל הגעתי לשם חילוני ואני יוצא מכאן אדם ששומר שבת. אין לי ספק בכלל שאני יעשה את זה. אני לא חושב שזה ניתן בכלל להחלטתי. זו הוראה שנתן לנו הרבי מברסלב: לקבל קבלה אחת בשביל שהשנה תעבור וכך עשיתי, קיבלתי קבלה".

הנסיעה, כך לדבריו, הייתה אקראית. "חבר, גם חילוני, שלאט לאט מתחזק, אמר לי בוא נטוס לאומן ותראה ישועות. בהתחלה לא לקחתי ברצינות את עצתו אבל בגלל שהוא לחץ עלי מאוד אז הסכמתי ואמרתי לעצמי מקסימום זה יהיה עוד טיול לחו"ל".

"הגעתי ולא האמנתי", הוא מספר, "אתה רואה את כולם רוקדים יחד כאילו אין את השנאה בין האנשים כמו בארץ. פה באומן יש אהבת חינם, כולם דואגים לכולם".

יואב מסביר על אותם רגעים בהם החליט לקבל על עצמו את הקבלה הרוחנית: "התפילות והסעודות והשירה יחד גרמו לי להבין שיש אלוקים ואני צריך לנסות ולהתקרב אליו ועכשיו אני מנסה באמצעות שמירת שבת ונראה מה יהיה בהמשך הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר