האמת המכוערת יוצאת לאור

עשרות רבנים נגד יתד נאמן: "זייפו את החתימות שלנו"

ימים ספורים לאחר ש'יתד נאמן' פרסם שוב את מכתבם של עשרות רבני שכונות נגד 'משפחה' והחינמון החדש, משגרים מספר רבנים החתומים עליו מכתב חריף לרבני 'יתד נאמן' בטענה כי חתימתם זויפה. גאב"ד אשדוד רבי בונים שרייבר כתב: "החתימה שלי במודעה - מזוייפת". פרסום ראשון (אקטואליה, חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |

דרמה: ימים ספורים לאחר ש'יתד נאמן' פרסם שוב את מכתבם של עשרות רבני שכונות נגד 'משפחה' והחינמון החדש, משגרים הערב מספר רבנים החתומים עליו מכתב חריף לרבני 'יתד נאמן' בטענה כי חתימתם זויפה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במסע שנערך להחתמת רבני השכונות נגד כניסת 'משפחה' לשכונתם, אצל חלק מהרבנים הופיע על המכתב גם חתימתם של מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ, זאת מלבד כך שהמחתימים אמרו לרבנים כי גדולי ישראל ביקשו להחתים את רבני השכונות.

לאחר פרסום המכתב התברר כי גדולי ישראל כלל לא הביעו את דעתם בנושא וחתימתם היא ממכתב ישן, זאת מלבד העובדה שהמכתב פורסם בסופו של דבר ללא חתימת הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ, או בשל תמיכתם השקטה ב'משפחה' או מחמת כך שאינם מעוניינים לצאת נגדם.

ביממה האחרונה עלו הגאון רבי יהודה סילמן והרב אברהם ישעיהו קרליץ למעונו של הגר"נ קרליץ ושאלו אותו האם הורה לחתום על המכתב. רבי ניסים הכחיש זאת מכל וכל, ואף השמיע דברים חריפים נגד 'יתד' והמלחמה השקרית המונעת מאינטרסים כלכליים.

חלק מהרבנים שחתמו על המכתב המקורי אומרים כי החתימה הוצאה מהם במרמה, ואחרים אף טוענים כי מעולם לא חתמו על המכתב וחתימתם שפורסמה - זויפה.

במכתב ששוגר הערב אל רבני 'יתד נאמן', מבקשים הרבנים שלא יעשו שימוש בחתימתם ושלא יפרסמו שוב את המכתב בו מופיעים חתימותיהם, כמו כן הם מבהירים כי אין בדבריהם משום הכשר לשבועונים, והם רומזים כי המריבה בין 'יתד' ל'משפחה' אינה קשורה לכשרות השבועונים וד"ל.

וכך לשון המכתב שנשלח אל הגאונים רבי שמואל דויטש ורבי נתן זוכובסקי, כפי שהגיע בלעדי לידי "כיכר השבת":

"א. מאחר ונעשה שימוש ע"י יתד במכתב שעליו חתמנו בהקשר אחר ובצורה אחרת נגד שבועונים, והנכם עושים בו שימוש למריבה שביניכם לבין 'משפחה' [מריבה שאינה קשורה למכשול שבשבועונים בכלל וד"ל]. הננו אוסרים את השימוש במכתב עד להכרעת האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א שהוא גברא דמריה סייעי' לעשות דברים לביצור חומות הקדושה וכידוע שרבותינו גדולי ישראל מנהיגי העדה שליט"א סומכים ידיהם עליו.

"ב. מאחר ועלול להיות שמכתבינו זה יתפרסם, אנו רואים לנכון להבהיר כי אין במכתבינו זה שום הכשר לשבועונים ובודאי שאין ללמוד ממכתב זה שדעתנו נוחה משאר דברים המתפרסמים בעיתונכם".

בין הרבנים החתומים על המכתב הגאונים רבי שריאל רוזנברג, רבי מנחם מנדל לובין, רבי נפתלי קופשיץ, רבי שלמה גוטפריד, רבי יחיאל במברגר, רבי ישראל מרמרוש, רבי יהושע מאיר רוזנטל.

חלק מן הרבנים שצירפו חתימתם למכתב, הוסיפו וכתבו כי חתימתם זוייפה. בנו הגדול של הגר"נ קרליץ, הגאון רבי אברהם ישעיהו קרליץ, הוסיף וכתב: "מעולם לא חתמתי על המכתב שפורסם".

רבה של קרית הרצוג וגאב"ד אשדוד הגאון רבי ישראל בונים שרייבר, הוסיף בכתב ידו: "החתימה שלי במודעה שפורסמה הינה מזויפת, מעולם לא חתמתי, ואין לי מושג במה מדובר, ישראל בונים שרייבר".

הגאון רבי אריאל בוקוולד, תלמידו של הגר"ש אויערבאך, הוסיף וכתב: "הבעתי את דעתי מעיקרא שבחתימה על נושאים אלו שייכת לגדולי התורה שליט"א ולא לקטן כמותי, אין להשתמש בחתימתי כאשר חלק מהגדולים שליט"א נמנעים מלחתום". בפנייה ל"כיכר השבת" טוען הרב בוקוולד כי הדברים נלקחו ממנו במרמה ע"י רמאי נוכל, וכי אף אחד מטעם 'יתד' לא פנה אליו בנושא.

רב שכונת עזרת תורה בירושלים, הגאון רבי יעקב גדליה ולדנברג הוסיף וכתב: "לא היה בחתימתי גבוי והסכמה לשום עיתון ואין להשתמש בזה לכך".

ל"כיכר השבת" נודע כי גורמים מטעם 'יתד נאמן' החלו להפעיל לחץ על הרבנים שלא יחזרו בהם בטענה כי "הם קוברים את הגרי"ש אלישיב בחיים", ושבמכתבם החדש הם בעצם מגבים את 'משפחה'. גורם המקורב ל'יתד' שנטל חלק בהפצת מכתב רבני השכונות אף איים הערב כי "אם המכתב יוצא אנחנו פותחים במערכה נגד הגר"ח קנייבסקי הגר"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר