אאא

הרשת החברתית הגדולה בעולם מציגה את "יסודות הפרטיות": אחרי שספגה פייסבוק ביקורות כמעט מקיר לקיר על הפרת פרטיות המשתמשים שוב ושוב, ועל זלזול בדרישות המשתמשים. שחררה הבוקר (רביעי) הודעה לכל משתמשיה בה היא מציגה את שירות "יסודות הפרטיות" שהשיקה לאחרונה.

"יסודות הפרטיות" מסביר למשתמשים של פייסבוק על הפרטיות בשימוש ברשת החברתית. כשההסברים מלווים באמצעים אינטראקטיביים המציגים את האפשרויות השונות. השירות מסביר למשתמשים על החשיפה לה זוכים הפוסטים שלהם, כיצד להגדיר את הגבלת החשיפה לאנשים בודדים ועד להסברים על מדיניות הפרטיות בשרתי החברה.

לדברי פייסבוק "בשנה האחרונה הצגנו תכונות ובקרות חדשות כדי לעזור לך להפיק תועלת רבה יותר מפייסבוק, והאזנו לאנשים שביקשו מאתנו להסביר בצורה טובה יותר איך אנחנו משיגים מידע ומשתמשים בו". השינויים בהגדרות הפרטיות ובנאי השימוש ברשת החברתית יכנסו לתוקפם החל מה-1/1/2015. 

כחלק מתנאי השימוש החדשים, הכניסה החברה את שירות הקניות החדש עליו כבר סיפרנו לכם לפני מספר חודשים, כשהחברה אומרת כי "באזורים מסוימים אנחנו בודקים לחצן 'קנה' שיסייע לאנשים לגלות ולרכוש מוצרים מבלי לצאת מפייסבוק. אנחנו גם עובדים על דרכים חדשות לביצוע עסקאות בצורה נוחה עוד יותר".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'דיגיטל' ותישארו מעודכנים

בחברה גם החליטו להסביר במעט למשתמשים מדוע אפליקציית המובייל של פייסבוק דורשת הרשאות רבות ומיותרות. כשלטענת החברה המידע מסייע לחוויית השימוש ולשיפור "לדוגמה, הבנת כוח הסוללה ועוצמת האות מסייעת לנו להבטיח שהאפליקציות שלנו פועלות היטב במכשיר שלך. אנו מבקשים רשות להשתמש במיקום הטלפון שלך כשאנו מציעים תכונות אופציונליות כגון צ'ק אין או הוספת מיקומך לפוסטים".

גם הרכישות האחרונות של החברה כמו אינסטגרם ושירות המסרים המידיים ווטסאפ, זוכות להתייחסות בפרסום של החברה. כשבחברה מספרים למשתמשים כי "בשנים האחרונות, פייסבוק הולכת ומתרחבת ואנו רוצים להיות בטוחים שאתה מכיר את משפחת החברות, האפליקציות והשירותים שלנו".

"אנו משתמשים במידע שאנו אוספים כדי לשפר את החוויה שלך. לדוגמה, אם חשבון אינסטגרם שלך ננעל, באפשרותך להשתמש בפרטי פייסבוק כדי לשחזר את הסיסמה שלך. שום דבר בעדכונים שלנו לא משנה את ההתחייבויות של אינסטגרם, WhatsApp וחברות אחרות להגן על המידע שלך ועל פרטיותך".