אאא

האם פייסבוק חוזרת בתשובה? התשובה לכך היא כמובן שלא, אחרי הכל מדובר בחברה שנראה כי מנסה בכוח לגרום לנו לחשוב כי היא מזלזלת במשתמשים שלה בשיטתיות. ולמען האמת, גם הסיפור הזה מוכיח את הדבר. 

כזכור, לפני שלשה חודשים הודיעה הרשת החברתית הגדולה כי היא ביצעה לפני כשנתיים ניסויים פסיכולוגיים על כ-700,000 ממשתמשיה, שבדקו את ההשפעה הפסיכולוגית של פוסטים שונים שהוצגו למשתמשים, חלקם כאלו הסובלים מדיכאון קליני. וכל זאת ללא כל הודעה מוקדמת על כך.

במהלך המחקר שביצעה פייסבוק, שינתה החברה את התגובות, וצורת הצגתם. כמו גם שינויים אחרים. ובדקה את תגובותיהם הקליניות של המשתמשים.

בעקבות ההודעה, עוררה החברה סערה בינלאומית גדולה, ואף חקירה פלילית באירופה. אלא שהחברה סרבה להתנצל על הדברים, והפנתה את המשתמשים הזועמים, להסכם המשתמש, שמתיר לחברה לערוך בדיקות לצורך התאמת ושיפור השירות, ללא צורך בהודעה מוקדמת על כך.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'דיגיטל' ותישארו מעודכנים

כעת, שלושה חודשים לאחר פרסום הדברים, מצא לנכון סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, מייק שרופפר, לפרסם פוסט אשר מתנצל חלקית על הניסוי, תוך שהוא טוען כי, "היינו צריכים לחפש ולשקול דרכים פחות ניסיוניות לביצוע המחקר". אך למרות זאת הוא מספר כי פייסבוק תמשיך לבצע מחקרים כאלו.

בפוסט שפרסם שרופפר כתב כי "חברת פייסבוק מחויבת לביצוע מחקרים, על מנת לשפר את השירות של פייסבוק. אך אנו מעוניינים לבצע זאת באופן האחראי ביותר. לא ציפינו לתגובות ולביקורות שקיבלנו בעת פרסום המחקר, אך לקחנו את הדברים לתשומת לבנו. היינו צריכים לשקול ולחפש דרכים פחות ניסיונות לביצוע המחקר, ולתת לקבוצה רחבה יותר של אנשים בכירים יותר לבחון אותו לפני ביצוע המחקר".

כאשר פרסמנו את המחקר, פייסבוק כשלה בניסיון להסביר באופן ברור יותר מדוע ואיך ביצענו את המחקר. אנו רוצים להמשיך ולבצע את המחקרים הללו, אך באופן שמכבד את האמון שאתם נותנים בחברת פייסבוק, מעצם השימוש היומיומי שלכם בפייסבוק".