אאא

חברת 'אגד' יצאה בימים האחרונים בקמפיין מיוחד למגזר החרדי בו היא מסבירה כי יש להקפיד לשלם על הנסיעות בקווי החברה.

בתמונה המעטרת את המודעה מופיעה חלה על גלגלים, ותחתיה נכתב הסלוגן: "נסיעה באוטובוס זה בדיוק כמו חלה במכולת. על שתיהן צריך לשלם". במודעה נוספת, נראית פחית שתיה על גלגלים, ותחתיה נכתב: "נסיעה באוטובוס זה בדיוק כמו פחית בקיוסק. על שתיהן צריך לשלם".

בתוך המודעה עצמה פונה 'אגד' לנוסעים החרדים: "נוסעי אגד, אכפת לנו שכל נסיעה תעבור עליכם בבטחה ובנחת ושהחוויה תשאיר לכם טעם טוב".

"לצערינו", מוסיפה אגד, "חלק מהנוסעים בקווים השונים משלימים את נסיעתם מבלי לבצע את התשלום כנדרש, בתחילת הנסיעה. חשוב לזכור: על-פי דת ודין ועל פי החוק, דין נסיעה כדין כל חפץ אותו רוכשים. לכן, יש לשלם כדי לא להיכשל ח"ו באיסור".

הקמפיין, הכעיס כצפוי נוסעים חרדים רבים שרטנו על חברת אגד שכביכול אינה יודעת כי מדובר בציבור יראי שמיים המקפיד על קלה כבחמורה ומשלם בכל נסיעה.

"האם דרך הקמפיין הזה החברה מבהירה כי היא בוחרת להסתכל עלינו כציבור של גזלנים?", תוהה נוסע חרדי, "לא שמעו באגד על ההלכה שדין פרוטה כדין מאה? הם לא יודעים שהם משרתים את הציבור המוסרי בעולם?".

גם הפרסומאי נוחעם ברזעסקי כעס כשראה את הפרסום של אגד וכתב בדף הפייסבוק שלו בציניות כי "בעקבות הקמפיין של אגד מבית גל אורן קיבלתי על עצמי בלי נדר לשלם מהיום על כל נסיעה באגד, וגם ביקשתי מהילדים שמהיום באגד משלמים, בניגוד לסופרבוס. (בקיצר, קמפיין אנטישמי אנטי חרדי מובהק)".

 (צילום: כיכר השבת)
הפרסומאי נוחעם ברזסקי זועם (צילום מסך: פיסבוק)

מנגד, גורמים בחברת 'אגד' מסבירים באריכות ל"כיכר השבת" כי "בשל המורכבות בציבור החרדי נוצר מצב לעיתים שגברים עולים מהחלק הקדמי ונשים עולות מהחלק האחורי של האוטובוס כשבנוסף לעיתים משפחות עם עגלות ילדים עולות אף הן מאחור כשחלקם שוכחים לשלם בטעות בשל הצפיפות ולהם מיועדת המודעה".

לדבריהם, "על כל מודעה המופנית למגזר החרדי יושבים טובי המוחות של מחלקת המחקר והפלנינג ובודקים לעומק את המסר והתדמית כשבמקרה הנוכחי התייעצו גם עם רבנים ורק לאחר מכן המודעה אושרה לפרסום".

"מגוחך שיש כאלו שיש להם ביקורת ללא שום ידע מוקדם ובסיס עובדתי", הם מוסיפים.

המודעה של חברת 'אגד'
המודעה של חברת 'אגד'