צפו בתיעוד: המצלמה ברכב חשפה את שקרי השוטר

נהג מונית עוכב בידי שוטר משטרת התנועה בתל אביב, בטענה כי לא ציית לתמרור זכות קדימה, והוגש נגדו כתב אישום. אלא שמצלמה שהותקנה ברכב חשפה את האמת (רכב, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות: עו"ד עופר חורש)

איש החוק נחשף משקר: המצלמות המותקנות כיום כמעט בכל מקום לצד מצלמות הדרך המותקנות ברכבים, מסייעות לחשוף את האמת ולסייע בידי מי שנגרם להם עוול.

כך אירע לנהג מונית ל', שעוכב על ידי שוטר של משטרה התנועה בתל אביב, בטענה כי לא ציית לתמרור זכות קדימה, ובכך סיכן רכב שנכנס לצומת, אשר נאלץ לסטות בעקבותיו.

נגד הנהג הוגש כתב אישום בגין אי מתן זכות קדימה לרכב חולף, כאשר טענותיו של הנהג כי עצר בפנייה לא התקבלו על-ידי השוטר.

אלא שמצלמת הדרך של הנהג שהותקנה לצורכי בטיחות, חשפה את האמת ובעקבותיה זוכה הנאשם בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בתל אביב. השופט רועי פרי החליט לזכותו מחמת הספק.

"מעיון בסרטון, עולות שתי נקודות שאינן מתיישבות עם הדו"ח: האחת היא שהנאשם נראה עוצר בעת הפנייה, והשנייה היא שלפני הנאשם פונים שני כלי רכב ימינה", קבע השופט. "המרחק שבו עמד השוטר מהצומת - 52 מטרים - העובדה כי הנאשם נראה עוצר, מביט מספר פעמים לאחור, וזאת כאשר נראו בבירור שני כלי רכב לפניו - כל אלה מעלים ספק באשר לאשמה המיוחסת לנאשם".

לטענת עו"ד עופר חורש, קיימת סבירות רבה שהנאשם זוכה רק הודות להתקנת מצלמה ברכבו, אשר צילמה את האירוע בזמן אמת. לדבריו, אם הדו"ח היה מוגש ללא התיעוד המצולם, היה קשה לשכנע את השופט כי השוטר משקר במצח נחושה.

"הרי עסקינן בעדות אל מול עדות, וכיצד ניתן לסתור אמירתו של שוטר, אשר על פי החוק והפסיקה הינו נטול אינטרס ברישום הדו"ח, כאשר בעל האינטרס היחיד הוא הנאשם עצמו?", לפיכך, לדברי עו"ד חורש, קיימת חשיבות רבה להקלטות, בין אם הן נעשות על ידי מצלמת רכב, ובין אם על ידי טלפונים ניידים. "תיעודים שכאלה חשובים לאין ערוך לצורך ניהול הליך הגנה תקין, כאשר הם מציגים בצורה מפורשת את אשר אירע בזמן עצירת הנאשם".

צילום: עו"ד עופר חורש

לעו"ד חורש האשמות קשות נגד השוטר, אך הוא רואה בדרך פעולתו סממן לפעולתם של שוטרים, בה הוא נתקל בעבודתו היומיומית בהגנה על נהגים שלא ביצעו את מה שיוחס להם.

"מה שמפליא בדו"ח לנהג המונית ל', הוא חוסר הקשר, אף לא הקלוש ביותר, בין מה שארע בפועל, לבין גרסת השוטר. מציאות בה חלק משוטרי התנועה, עורכים דוחות בשיטת 'העתק הדבק' בנוסח אחיד, ואין בהם כל רלוונטיות למקרה ספציפי - היא מציאות מעוררת חלחלה", אומר עו"ד חורש.

הפרקליט מתריע כי "במקרהו של ל', הוא זוכה, אך אם חס וחלילה היה מורשע, ורישיונו היה נשלל - הוא היה מאבד את מטה לחמו. זהו חוסר צדק משווע שעל השר הממונה לתת עליו את הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר