צפו: המהפך שעבר הרב יששכר שלמה טייכטל בגלל השואה

מרתק: הרב יששכר שלמה טייכטל, התנגד לציונות קודם השואה, אולם כשקרה הגרוע מכל, הוא אמנם נשאר באמונתו, אך הוא התערער אידיאולוגית, ותמך בציונות. צפו בכתבה מיוחדת המספרת את סיפורו של הרב טייכטל, שהפך מאנטי ציוני לתומך נלהב, באדיבות ערוץ אורות (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב יששכר שלמה טייכטל (באדיבות ערוץ 'אורות')

הרב יששכר שלמה טייכטל, נולד בהונגריה, ושימש כמנהיג קהילה יהודית משגשגת, סיפורו של הרב טייכטל, זכה לפרסום רב, וזאת בשל השינוי בתפיסת העולם אותו עבר בעקבות השואה הארורה.

במהלך השנים שקדמו לשואה, הרב טייכטל אף פרסם מאמר חריף, בו הגדיר את הציונות כ"חילול הקודש", אולם, אירועי השואה, גרמו לרב טייכטל לשנות את דעתו בנושא, ולתמוך בתנועה הציונית, הרב טייכטל אף חיבר ספר בשם "אם הבנים שמחה", בו הוא עודד עליה לארץ.

בציונות הדתית, מאמצים עד היום עד הספר, שהפך לאחד מהספרים המזוהים ביותר עם המגזר הציוני דתי. הרב טייכטל אף ביקר באותו ספר בצורה חריפה את אותם רבנים ואדמו"רים שנמלטו מהנאצים, אך לטענתו הפקירו את עדת מרעיתם.

על פי ההיסטוריונים, את הספר הנוקב, חיבר הרב טייכטל בעליית גג, בה הסתתר מפני הנאצים.

הדעות חלוקות לגבי הסיבה שהובילה למותו של הרב טייכטל, חלק מהעדויות מספרות כי הוא נרצח במהלך נסיעתו ברכבת כאשר גונן על יהודי שביקש מעט מים. לפי אותן עדויות, מילותיו האחרונות של הרב טייכטל היו "הפיצו את מעיינותי חוצה".

כאמור, לא כל העדויות תומכות בגרסה בה הרב טייכטל נרצח באותה רכבת, ולפי עדויות שהגיעו ל'יד ושם' הרב טייכטל נרצח במחנה ההשמדה אושוויץ.

צפו בכתבה מיוחדת המספרת את סיפורו של הרב טייכטל, שהפך מאנטי ציוני לתומך נלהב, באדיבות ערוץ אורות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר