אאא

ענקית הסחר האלקטרוני אמזון חושפת את הרובוטים שמחליפים את האורזים: בשנים האחרונות עברו מבצעי הבלאק פריידי שעד לפני שנים לא רבות היו נחלתם של אזרחי ארצות הברית בעיקר, אל מרחבי הרשת המקוונת, עד שהחנויות המקוונות החלו לקבוע לעצמן את הסייבר מנדיי, שחל ביום שני שלאחר יום שישי השחור, כיום הקניות שלהן.

כעת חושפת ענקית הסחר המקוון אמזון את צי הרובוטים שמסייעים לה לשנע את למעלה מ-36,000,000 מוצרים אותם רכשו משתמשי אמזון במהלך יום האתמול, הסייבר מנדיי. הרובוטים הייחודיים מיוצרים ומתופעלים על ידי חברת הסארטאפ "Kiva Systems" אותה רכשה אמזון לפני כשנתיים.

הרובוטים הייחודיים פועלים באופן אוטונומי לחלוטין והם מעמיסים את הסחורה המבוקשת שמגיעה ממשאיות הפורקות אותה לפי מיון דיגיטלי למדפים ייחודיים, משם הם נאספים על ידי הרובוטים. הרובוטים הם אלו שמתפעלים בפועל את מחסני הענק של קמעונאית האינטרנט.

בעת הזמנת מוצר על ידי לקוח, ידע הרובוט ללכת אל המדף הנכון בו מאוחסן המוצר ויביא אותו לעובד אנושי שיארוז אותו וידאג שישלח לכתובת של הרוכש ללא תקלות. כושר הנשיאה של הרובטים עומד על עד 340 קילוגרמים, זאת למרות שמשקל הרובוט אינו עולה על 140 ק"ג.

כיום כל מחסני החברה מלאים ברובוטים היעילים והשקטים שפועלים כמעט ללא תקלות, כאשר מספר העובדים האנושיים במחסני הענק של אמזון ודואגים לארוז את המוצרים ולשלוח ללקוחות, אינו עומד על יותר מ-110 עובדים אנושיים בתקופות השיא של אמזון.

לעומת זאת, מספרם של הרובוטים עולה ככל שעובר הזמן, ומחסן ענק אותו בנתה אמזון כבר מסוגל לטפל ביותר מ-700,000 הזמנות ביום. מנהל המחסן מספר כי בעתיד הקרוב, כאשר המחסן יהיה מבצעי לגמרי, יוכלו הרובוטים לטפל ביותר מ-1,500,000 הזמנות שונות ביום.