מודיעין עילית: הרב יהודה עדס תומך ב'בני תורה'

הגאון רבי יהודה עדס, אמר בשיחה עם תלמידיו כי יש להצביע עבור רשימת "בני תורה" הרצה בעיר מודיעין עילית. הרב נמנע מלהביע תמיכה באחת הרשימות בירושלים • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב עדס (צילום: אלי סגל)

הגאון רבי יהודה עדס, שפרש בחודשים האחרונים ממועצת גדולי התורה הליטאית בשל מצבו הבריאותי, כך לטענת מקורביו, מצטרף לתמיכה ברשימת 'בני תורה' במודיעין עילית. בהקלטה, המתפרסמת לראשונה ב'כיכר השבת', נשמע הרב עדס כשהוא מביע תמיכה ברשימה, אולם לא תומך בה בירושלים.

"בעצם אין זה מתפקידי לומר דעות במי לבחור זה תפקידם של גדולי הדור אבל היות ויש בני תורה ספרדים רבים שקשורים בלב ונפש להשקפה של ישיבתנו הקדושה, והם מבקשים לדעת מה אני חושב בעניין הזה לכן אני נאלץ לצאת מגדרי ולהתערב בענייני הציבור".

"כל בני התורה הספרדים השייכים להשקפה שלנו הם חלק בלתי נפרד ממחנה עולם התורה בהנהגת גדולי הדור". לצערינו חל פילוג ביהדות החרדית. מכל מקום רק שתי המחנות הללו הם בכלל המחנה החרדי, ואין לעלות על הדעת להצביע למפלגות אחרות חוץ מהמפלגות של המחנה החרדי הזה".

"סדר ההצבעה יהיה כדלהלן" הכריז הרב עדס לפני תלמידיו: "בעיר בני ברק ביתר ואלעד היות ויש לחוג שלנו נציגות נכבדה בתוך דגל התורה ממילא אנחנו מצביעים ליהדות התורה שסימנה ג. בכל רחבי הארץ גם כן מובן מאליו שאנו מצביעים ליהדות התורה".

"בקריית ספר אשר במשך שנים רבות היתה לנו נציגות נכבדה בתוך דגל התורה אינני יודע מה הסיבה שהוציאו אותה מדגל התורה, מאידך יש לנו נציג בתנועת בני תורה שסימנה זך ואנחנו מצביעים שם לתנועת זך".

"בירושלים עיר הקודש היות ובראש שני המפלגות עומדים גדולי עולם אינני מוצא את עצמי ראוי להתערב ולקבוע במה לבחור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר