סילוק הבחורים

רבי יגאל רוזן מסביר: "לא להתייצב זה הרס החינוך"

ראש ישיבת "אור ישראל", הגאון רבי יגאל רוזן, התייחס בשיחה שמסר להרחקת שני הבחורים מהישיבה לאחר שבחרו שלא להתייצב בלשכת הגיוס והבהיר כי הם סולקו לא מחמת שהצביעו "עץ" אלא בשל העובדה ש"בחור שבוחר להישמע להוראות חיצוניות ולא להתייצב בניגוד להנהגה בישיבה זה הרס החינוך" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יגאל רוזן (צילום: ארכיון כיכר השבת)

ראש ישיבת "אור ישראל", הגאון רבי יגאל רוזן, התייחס אמש (רביעי) בשיחה שמסר להרחקת שני הבחורים מהישיבה לאחר שלא נשמעו להוראת ראשי הישיבה ובחרו שלא להתייצב בלשכת הגיוס, זאת בניגוד להוראות הברורות בישיבתם הכפופה למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בשיחה, אותה מסר אמש הגר"י רוזן בפני קבוצת בחורים, בה התייחס לצורך להרחיק את הבחורים, קבע ראש הישיבה כי "סיפור סילוקם אינו קשור כלל וכלל לכך שהצביעו עץ, הבחירות היו לפני שבעה חודשים ולמרות הידיעה שבחרו במפלגה זו לא סולקו".

רבי יגאל רוזן הוסיף וציין את העובדה שישנם שני בחורים נוספים שבחרו עץ בבחירות ולא סולקו מהישיבה.

"אולם, העובדה שבחור בוחר להישמע להוראות חיצוניות ולא להתייצב בניגוד להנהגה בישיבה היא הרס החינוך", הבהיר הגר"י רוזן בנחרצות.

"בעבר", סיפר הגר"י רוזן, "היו בחורים חסידיים שרצו ללמוד בישיבה, ואנו תמיד ביררנו מה סדר העדיפויות, הרב'ה לפני הישיבה או אחריה... היה בחור קרלינע'ר שאמר 'מבחינתי הוראות הישיבה הן המחייבות', ואכן הוא התקבל".

"המצב, בו יושב בחור בישיבה ומבחינתו הישיבה בסדר עדיפות משני הוא בלתי אפשרי בלי קשר לעובדה לאיזה רב הוא נשמע", הבהיר הגר"י רוזן.

"בחור שלומד בישיבה, חייב להכפיף עצמו להוראות הצוות הרוחני, ואם הוא חש שאין הדבר ביכולתו, יתכבד ויעזוב", קבע הגר"י רוזן והבהיר את האילוץ להרחיק את הבחורים הסוררים.

אמש דיווחנו כי ראש ישיבת אור ישראל, הגאון רבי יגאל רוזן, הודיע בצהריים לתלמידי ישיבתו, כי בחורים שלא התייצבו עד כה בבקו"ם - ולא ישנו את החלטתם - עליהם לעזוב את הישיבה.

לדברי תלמיד בישיבת אור ישראל, כבר תקופה ארוכה שראש הישיבה "מחרים" שני אחים מתלמידי הישיבה ומתעלם מקיומם, וזאת בשל החלטתם לסרב להתייצב בניגוד לדעת ראשי הישיבה ורבניה.

יצויין, כי הגר"י רוזן נחשב לאחר מנאמניו וממקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, התומך בהמשך ההתייצבות כפי שהחליטו בכינוס מועצת גדולי התורה.

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמעים שני האחים בשיחה עם הגר"י רוזן, בניסיון לברר האם הוחלט לסלקם או שעליהם לעזוב מרצונם.

אחד הבחורים: "קודם כל, למה אסור לומר לנו גוט שאבעס?"

הגר"י רוזן: "אני לא אומר כי אני לא מכיר בכם, מבחינתי אתה פושע, למה שאני יאמר לך גוט שאבעס? זה שאני לא מעיף אותך מהישיבה, לכן אני צריך לומר גוט שאבעס?"

אחד הבחורים: "היו בחורים שהלכו לסנוקר, אנחנו יותר גרועים מהם?"

הגר"י רוזן: "כן! כן! אתה נותן לי בוקס בפרצוף".

אחד הבחורים: "היו בחורים שעשו דברים יותר חמורים, אנחנו יותר גרועים? זה הרב שלי (הגר"ש אוירבך. י. כ.) וכך הוא הורה לי"

הגר"י רוזן: "כן. מבחינת הישיבה זה יותר גרוע. אם הוא הרב שלך אז תעשה את זה בישיבה שלו, לא פה. אני פה הבעל הבית, אני לא רוצה להעיף אתכם, אבל תתנהגו כמו שאני הבעל הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר