רחלי איבנבוים פרשה מהמירוץ בירושלים: איימו עלי בנידוי וחרם

המתמודדת החרדית מטעם ה'בית היהודי' בירושלים פרשה לאחר איומים: "אמרו לי תבחרי אם להיות חרדית או להמשיך לרוץ. עסקנים קטנים חוששים מאישה" (כיכר העיר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רחלי איבנבוים (צילום: יח"צ)

רק לפני ימים אחדים הודיעה רחלי איבנבוים אשה חרדית חסידית, תושבת שכונת מאה שערים בירושלים ומנהלת ארגון חסד על צעד אמיץ מבחינתה, כשהודיעה שתתמודד לכהן כנציגת ציבור במסגרת מפלגת הבית היהודי ברשימתה למועצת עיריית ירושלים.

הצעד מהפכני, הן בשל העובדה שלראשונה אשה הנמנית על אחת החסידויות הגדולות במגזר החרדי מתמודדת לתפקיד ציבורי ופוליטי, והן לאור העובדה שהדבר נעשה במסגרת מפלגת הבית היהודי הפונה בעיקר לציבור הדתי לאומי.

אלא שהבוקר מתברר כי איבנבוים אל פרישתה המפתיעה לא פחות וזאת בשל איומים בנידוי והחרמה מהקהילה.

ל'ידיעות אחרונות' סיפרה איבנבוים כי "פשוט לקחו את כל רצף האיומים שאפשר לאיים בו על אדם חרדי והפנו אותו כלפיי. שזה אומר להעיף את הילדים שלנו ממוסדות החינוך וכן לנדות אותי ואת משפחתי מבית הכנסת ומהקהילה. הבהירו שאני צריכה לבחור אם להיות חרדית או להמשיך לרוץ".

בשיחה עם "כיכר השבת" הבוקר מביעה איבנבוים צער על שהדברים התגלגלו לכיוון הזה ומסבירה.

"חשוב לי לומר שיצאתי לדרך אחרי הרבה מאוד התלבטויות, ומה שהכריע היה פסק הלכה שקיבלתי מרב חסידי גדול".

"מי שטרח בסופו של דבר להציב מהלך חוסם למועמדותי, היו עסקנים קטנים שחשו מאוימים מהעובדה שמגיעה אשה חרדית שבאה לשרת את הציבור מתוך כוונות אמתיות ולא לגזור קופון פוליטי כזה או אחר. חבל מאוד שכך זה קרה".

"הסיפור הזה לא נוגע אלי באופן ישיר אלא מעלה שאלות נוקבות לנגזר מזה - מהם הערכים שיש סביב מוקדי הכוח?! אני אומרת שוב יצאתי למהלך בגיבוי רבנים, אך הדבר כנראה הפריע לעסקנים קטנוניים שהפעילו את כל כובד משקלם כדי לשרת את האינטרסים שלהם תוך שימוש באיומים וכוחנות לא ראויה".

"הציבור כולו צריך להחליט האם אנחנו צועדים על פי אינטרסים כאלה ואחרים של עסקנים או מעדיפים להקשיב להלכה ולרבנים. מצער אותי מאוד שהגענו למצב הזה". מסיימת איבנבוים.

מי שנעמדה לצידה של איבנבוים, היא יו"ר סיעת 'הבית היהודי', ח"כ איילת שקד, שכתבה בדף הפייסבוק שלה: "רחלי איבנבוים, אישה גיבורה. רחלי, חסידת גור, החליטה להתמודד ברשימת הבית היהודי למועצת עיריית ירושלים. אתמול היא קיבלה אולטימטום, או שאת מסירה את מועמדותך או שילדייך נזרקים ממוסדות החינוך ובעלך מפוטר. מכיון שרחלי לא רצתה שחייה יהרסו היא בחרה להסיר את המועמדות".

"עד עתה טענו פוליטיקאים חרדים שאין נשים חרדיות בפוליטיקה כי הן לא רוצות. אז הינה אחת שרצתה ולא נתנו לה", כתבה שקד.

• עוד בנושא: מהפך? נשים חרדיות הכריזו על ריצתן בבחירות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר