תיעוד בלעדי

נחמן ברלנד נפגש עם אביו, חסידים זועמים הקיפו אותו

"אני מבקש שכולכם תסלחו לנחמן בפה מלא, הוא לא התכוון לעשות רע" - על הבקשה המפתיעה הזאת היה אחראי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שעה קלה לאחר שנפגש עם בנו, בצעד נדיר. פרשת "שובו בנים" עומדת בפני סיום. תיעוד וידאו מטלטל, בלעדי (חרדים)

האם פרשיית ´שובו בנים´ עומדת בפני סיום? בצעד חריג הגיע בשעות הצהריים בנו היחיד של הרב, נחמן ברלנד לבית אביו הרב. השניים הסתגרו לשיחה במשך כשעתיים. המקורבים מספרים שהם יצאו משם כשעיניהם דומעות.

מפגש הרב עם בנו התאפשר לאחר שהרב עצמו התעקש על-כך בימים האחרונים. עד עתה, הרבנית סברה שיש איום ממשי על חיי בנה, במידה ויבוא לשכונת מוסררה.

השבוע אף הגיעו קציני משטרה בכירים אל בית הרב והבהירו כי קיים חשש שקיצונים ינסו לפגוע בבן הרב.

הרב, שכפי שכבר ידוע שולט כעת ביד רמה ומנווט את כל הנעשה בביתו, קרא היום לפני הצהריים לכמה ממקורביו והורה להם להביא את בנו לביתו. קצת לפני השעה 13:00 בצהריים הגיע נחמן אל בית אביו. השמועה עשתה לה כנפיים ומאות החלו להתאסף מתחת לבית הרב.

בצעד חכם ואחראי, ליווה הרב את בנו מחוץ לבניין ובחר לשאת דברים בפני הקהל שהיה במקום.

"אני מבקש" אמר הרב, "שכולכם תסלחו לנחמן בפה מלא, הוא לא התכוון לעשות רע", והקהל כשראה את הרב לוחץ בחמימות ידי בנו ואנשיו הקרובים ביותר מלווים את בנו נחמן אל מכוניתו ושומרים שאף אחד לא יפגע בו, הבין את המסר הברור.

שובו בנים ונכדים

בקהילה מעריכים כי אט אט יוכלו הבן נחמן ובנו, נכד הרב, נתן, לשוב אל הקהילה, אם כי לא לתפקיד ניהולי. נחמן כפי הנראה יקבל תפקיד רוחני כיאה וכראוי.

ובינתיים הרב מנהיג שינויים מרחיקי לכת בקהילה ובעצם מחזיר אותה לימים עברו, לפחות בכמה היבטים. השבוע התקיימה קבלת קהל, כשהכניסה חופשית וללא גביית כספים מראש. כמות המבקשים להתברך הייתה עצומה כך שרבים עמדו בתור ולא הספיקו בסופו של דבר לפגוש את הרב. אולם גם הערב תתקיים קבלת קהל, כשעל פי הוראת הרב יבואו בחורי הישיבה ´שערי תורה´ לביתו לקבל את ברכתו.

עוד החליט הרב כי ביום שלישי הקרוב ימסור שיעור בבית המדרש המרכזי ברחוב עידו הנביא וכל הרוצה יכול להיכנס, אלא שמכיוון שהמקום צר מלהכיל את כל הצפויים לבוא, שיעור הרב יועבר למוקדים רבים באמצעות הלווין. הרב אף מתכנן בקרוב נסיעה משותפת עם החסידים למערת המכפלה בחברון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר