הפילוג הליטאי: שלושה מלמדים בחיידר תשב"ר פוטרו

שלושה מלמדים בחיידר תשב"ר בבני ברק פוטרו. לטענתם, הצעד נעשה בשל השתייכותם לפלג הירושלמי. גורמים המעורבים בפרשה: הם רק יצאו לפנסיה מוקדמת (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיידר תשב"ר (צילום: google maps)

המלחמה הסתיימה, הקרב הליטאי חוזר: במהלך ימי מבצע "צוק איתן" השתדלו הפלגים הליטאיים להנמיך את גובה הלהבות וגורמים בכירים בהם גם ראשי העסקנים בשתי המחנות כמעט ולא עסקו בשאלות הפילוג שבימים רגילים מגיעים לשולחנם.

ההוראה הייתה לשדר אחדות ושקט תעשייתי. כעת, עם כניסתה של הפסקת האש לתוקף וחזרת השקט לחישובי הדרום ומרכז הארץ שב הוויכוח להתלהט במלוא עוזו.

לקראת ימי בין הזמנים, "החופש הגדול", קיבלו שלושה מוותיקי ובכירי המלמדים בתלמוד התורה תשב"ר הידוע שבבני ברק הודעה על פיטוריהם כשלטענתם מדובר בשל העובדה שהם משתייכים למחנה השני על אנשי תנועת עץ מה שמכונה הפלג הירושלמי.

השלושה, המחנכים הרב ש.כ., הרב ד.מ. והרב ג. קיבלו הודעה מפתיעה מהנהלת הת"ת שבישרה להם על יציאתם לפנסיה מוקדמת.

כאמור העובדה שהדבר נעשה שלא בהתראה מוקדמת הרתיחה את המחנכים ובני משפחותיהם שטענו לאפליה על רקע כך שמשתייכים למחנה האחר. "האם רק בגלל שהצבענו עץ או שהיינו מנויים לעיתון הפלס ניתן לפטר אותם", הביעו תמיהה בני המשפחה.

יתירה מכך, אחד הרבע'ס אף סיפר כי בעבר היה מנוי לעיתון אולם לאחר שנתבקש ע"י ההנהלה להסיר את המנוי ביצע זאת באופן מיידי. "מדוע לפטר מחנכים שהוותק שלהם הינו רב וששמם יצא למרחקים כמגדלים את ילדי ישראל לתורה ויראת שמיים?", שואלים מקורבי המורים ההמומים.

מנגד גורמים העוסקים בפרשה אומרים ל"כיכר השבת" כי מדובר בהוראה שהתקבלה מגדולי ישראל נשיאי הת"ת (נשיא הת"ת הינו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. י"כ). "לא ייתכן שישבו כאן בחיידר אנשים שמורדים בגדולי ישראל וימשיכו ללמד כאילו הכל כרגיל", אומרים הגורמים.

יתירה מכך, מספרים הגורמים על עימותים חוזרים ונשנים שהתרחשו במהלך השנה האחרונה בין חלק מילדי החיידר לאותם מחנכים על רקע הוויכוחים בתוך הציבור הליטאי. "לא ניתן ללמד כך ילדים בשקט וברוגע", הם אומרים.

במקביל אומרים גורמים אחרים כי מדובר בסך הכל על יציאה לפנסיה מוקדמת. "הם לא יינזקו חלילה והשכר שלהם ימשיך להיכנס לחשבון הבנק, הם יקבלו את כל הפיצויים המגיעים להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר