תולדות חייו של הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצ"ל

כשהוא מעוטר בתפילין ועטוף בטלית, ניצח הרב שיינברג זצ"ל על אימפריה תורנית ושימש אב רוחני לאלפי בני ישיבה ואברכים. רבי חיים פנחס שיינברג, נולד ביום כ"ז באלול ה'תר"ע, בפולין, לאביו הרב יעקב יצחק שיינברג ז"ל. בילדותו למד תורה על ברכי אביו, ובשנת תרע"ט, בהיותו כבן תשע, עלה לארצות הברית

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרב שיינברג. 102 שנות תורה (צילום: יהודה פרקוביץ')

עולם הישיבות מתעטף הלילה (שלישי) באבל כבד בעקבות הידיעה על פטירתו של זקן ראשי הישיבות, ראש ישיבת "תורה אור", הגאון הגדול רבי חיים פנחס שיינברג זצ"ל.

רבי חיים פנחס שיינברג, נולד ביום כ"ז באלול ה'תר"ע, בפולין, לאביו הרב יעקב יצחק שיינברג ז"ל. בילדותו למד תורה על ברכי אביו, ובשנת תרע"ט, בהיותו כבן תשע, עבר לארצות הברית, שם למד והתחנך בישיבתו של הרב יעקב יוסף הרמן, חמיו לעתיד, עד גיל 14.

בשנת תרפ"ד, עבר ללמוד אצל הגאון רבי משה סולובייצ'יק, בישיבת "בית מדרש לרבנים", ובהמשך חייו עבר ללמוד בישיבת "רבינו יצחק אלחנן", אצל הגאון רבי שמעון שקופ, ששהה באותה תקופה בארצות הברית. בהגיעו לגיל שמונה-עשרה, הוסמך הרב שיינברג לרבנות על-ידי הגאון רבי ברוך בער לייבוביץ, בעל ה"ברכת שמואל".

בחודש אדר בשנת תרפ"ט, נשא לאישה את הרבנית באשע, בתו של הגרי"י הרמן. לפני שנתיים, בחודש חשוון שנת ה'תש"ע, נפטרה הרבנית באשע ע"ה לאחר מחלה קשה ושמונים שנות נישואין.

לפני למעלה מיובל שנים, בשנת תש"כ, ייסד את ישיבת "תורה אור" בארצות הברית. שנה לאחר-מכן בשנת תשכ"א, עלה ארצה יחד עם ישיבתו, ששוכנה תחילה בשכונת גבעת שאול בירושלים. לאחר מספר שנים, הועברה הישיבה לרחוב סורוצוקין בשכונת קרית מטרסדורף, כאשר מאות תושבי השכונה זוכים להסתופף בצילו של הגאון הגדול זצ"ל, שהשפיע מתורתו ופסיקותיו על כולם.

לישיבת "תורה אור", בה לומדים מאות בחורים ולמעלה מארבע מאות אברכים, מספר מוסדות, בהם בין היתר ישיבה קטנה בשם "שערי תורה", ומספר ישיבות תחת השם "תורה אור", אחת לתלמידי ארץ ישראל, שתיים לתלמידים אמריקנים ואחת לתלמידים מארגנטינה.

הגאון הגדול רבי חיים פנחס זצ"ל, היה נוהג להיות עוטר בתפילין במשך כל היום, וכן נהג להתעטף בציציות רבות.

כאמור, שימש במשך למעלה מיובל שנים כראש ישיבת "תורה אור", כחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', כחבר נשיאות 'מפעל הש"ס' וכרבה של קרית מטרסדורף בירושלים.

בין הספרים שחיבר ניתן למנות את 'טבעת החושן', ארבעה חלקים, על 'קצות החושן', את 'אגרא דשמעתתא' - חמשיה כרכים על 'שב שמעתתא', ארבעה כרכים 'מילואי אבן' - על ספר 'אבני מילואים', ו'שיעורי רבי חיים פנחס' - חידושים על שבעה מסכתות בש"ס, וכן את ספרו 'משמרת חיים', ג' חלקים, ובו שאלות בעיון להרגיל את תלמידיו בחשיבה למדנית-ישיבתית.

השאיר אחריו את בנו הגאון רבי שמחה, ארבע בנות, בין חתניו הגאון הרב יהודה אלטוסקי, מחבר סדרת הספרים "חידושי בתרא", ואלפי בוגרים, רבנים, דיינים וראשי קהילות אשר ממשיכים את משנתו ומעבירים את תורתו.

עם פטירתו של זקן ראשי הישיבות וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי חיים פינחס שיינברג זצ"ל, אבד אחד מגדולי ראשי הישיבות ומרביצי התורה ביהדות החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר