לראשונה

תנועת ש"ס נגד הרב אמנון יצחק: עזות מצח, שקר גס

בש"ס שוברים הערב שתיקה, ומגיבים לראשונה לטענותיו של הרב אמנון יצחק כנגד תנועת ש"ס. בתגובה לטענות של הרב יצחק נגד בני משפחתו ומקורביו של הגר"ע יוסף שהושמעו אמרו בש"ס כי מדובר ב"שקר גס, ועזות מצח". וגם: בש"ס הורידו לרב יצחק את התואר "הרב". (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אמנון יצחק (צילומים: פלאש 90)

לראשונה, מאז הודיע הרב אמנון יצחק כי בכוונתו לרוץ בבחירות הקרובות יחד עם מפלגת 'כח להשפיע' לכנסת ה-19, בש"ס תוקפים אותו בחריפות ובאופן אישי.

הערב (ראשון) שודרה ב'קשת' זכיינית ערוץ 2 כתבה מיוחדת על הרב יצחק, כאשר כתב התוכנית ליווה אותו באופן אישי, במהלך התכנית מתח הרב יצחק כהרגלו ביקורת קשה על בני ביתו המסורים של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, שלדבריו הם אלו שמנהלים את תנועת ש"ס.

בש"ס הרשמית שברו לראשנה שתיקה, והגיבו על הטענות של הרב יצחק אותן הוא משמיע כמעט בכל הזדמנות, כשהמיקרופון מונח לפניו.

וזוהי תגובת ש"ס במלואה: "תנועת ש"ס מוחה על הפגיעה בכבודו של מרן הרב עובדיה יוסף, הנסיון להציג את מרן כמי שמובל על ידי בני משפחתו המשרתים אותו בנאמנות ובמסירות הוא שקר גס, עזות מצח ופגיעה בכבוד התורה".

"מדובר בשקר שאין לו כל קשר למציאות, מרן מקבל מידי יום אנשים מכל גווני הקשת ומעורב באופן בלתי אמצעי לנעשה, התסכול של הגורמים העומדים מאחורי אמירות אלה מעביר אותם על דעתם ועל דתם, ועל זה נאמר ב'פרקי אבות' הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם"

גם מגיש התכנית דרור גלוברמן מתח בקורת על הרב יצחק ואמר בסיום התוכנית: "כמי שעוקב די זמן אחרי פועלו של אמנון יצחק, לטעמי לפחות, ראוי לנקוט בו זהירות, הוא אומר על עצמו שהיה מוכר טוב של טלוויזיות, הוא עדיין, מוכר מעולה, פשוט הוא החליף מוצר וגילה שיהדות, לפחות זו שהוא מוכר, מפרנסת הרבה יותר טוב, גם את החשבון וגם את האגו".

בתוך כך הרב אמנון יצחק ממשיך בסדרת ראיונות ל'תשקורת החילונית' נגדה הוא יצא שנים רבות, בראיון לאמנון לוי שישודר בקרוב נשאל הרב יצחק: "יש לך ריב עם ש"ס עכשיו" והרב ענה: "אני לא רב עם אף אחד".

לוי שאל: "מה זאת אומרת? אמרת הם מפחדים ממני פחד מוות" והרב השיב: "זה מה שאני חוזר ואומר : "רועדים". ושהרב יצחק נשאל "למה הם כל כך מפחדים מהרב אמנון יצחק" השיב: "הם לא רוצים את המנהיג הפוטנציאלי הבא, הם רוצים להכתיר את הבא גם כן". הפרשן הבכיר אמנון לוי פרשן את דבריו של הרב יצחק: "קריאת תיגר על הרב עובדיה יוסף, מעשה שצריך הרבה אומץ, או חוצפה, תלוי בנקודת ההשקפה שלכם"

בהמשך שאל לוי את הרב יצחק: "לא קשה לך להמרות את פיו של הרב עובדיה יוסף?, גדול הדור המזרחי"? והרב השיב: "להמרות? למה אני צריך להמרות?" ולוי השיב: "כי הוא (מרן הגר"ע יוסף) הודיע חד משמעית שצריך להצביע ש"ס".

הרב יצחק לא היסס והשיב: "ואני מודיע חד משמעית שצריך להצביע כח להשפיע".

ושוב לוי שאל: "אם הרב עובדיה יוסף יורה לך לא ללכת, אתה לא תרוץ (לבחירות י.כ)?: "בטח שאני ירוץ, אני ירוץ יותר מהר".

יצוין, כי בכירי ש"ס הפסיקו לכנות את הרב אמנון יצחק בתואר "הרב", כדוגמת השר מרגי שאמר באחד מהראיונות שקיים לאחרונה: "גם הציבור שאמנון יצחק מחזק, זה ציבור של ש"ס, וזה ציבור שבסוף מקבל את הוראות מרן הרב עובדיה יוסף שאחריו כל הציבור הולך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר