אאא המלחמה נגד כת השאלים זו הסיבה לגל ההסתה העכור וחסר התקדים נגד הציבור החרדי וגדרי הצניעות שנשמרו במשך השנים באמצעות קווי המהדרין, כך טוען מנהיג קהילת 'כת השאלים'.
הרב הצדיק אהרון צבי רומפלער, הוא רבה של קהילת "תהילות ישראל", ונחשב למנהיגם של 'כת השאלים', נגדו הפגינו לאחרונה מדי מוצאי שבת עשרות אנשים שנפגעו מ'כת השאלים'.
ב'קו החשיפות' דווח כי בשיעור שמסר אתמול בסעודת ראש-חודש טבת, התייחס הרב רומפלער למלחמה שיש היום נגד הצניעות, ואמר לציבור שומעי לקחו כי הזהיר בעבר שיהיו גזירות קשות על הצניעות בגלל המלחמה בשאלים, ובימים אלו דבריו מתממשים.
"הציבור כאן זוכר שאמרתי לפני כמה שבועות שאני בטוח שעוד יראו איזה גזירות קשות עתידין להיות עתה נגד כל הצניעות בכלל וכל זה מן השמים עקב המלחמה הזו", אמר הרב כשהוא מתכוון למלחמה נגד השאלים.
"וזה דבר פשוט שהרי מרימים את קרן הפריצות בעולם", הוסיף הרב רומפלער ואמר, "ואף-על-פי שאומרים שהמלחמה זה רק כנגד צניעות מוגזמת בכל-זאת סוף-סוף המציאות והחוש מעיד שהם גורמים על ידי מלחמתם לרומם קרן הפריצות בכלל ומורידים ומשפילים כוח הצניעות בכלל בכל העולם וזה ברור".
"ולכן זה חטאתך וזה פריה לדכא תחת רגל הסטרא-אחרא את כל הצניעות בכלל, כי (בפנימיות הענין בשמים) דא ודא אחת היא וכמו שהזכרנו דברי החזו"א שמי ששונא את הקיצוניות הרי הוא באמת בלבו שונא את כל המצוה (אלא שאין לו ברירה הוא מקבל בעל כרחו)", הוסיף הרב רומפלער.
הרב רומפלער הוסיף ואמר כי "עכשיו כבר רואים זה בחוש, וזה מר מאוד מה שרואים עכשיו, שגוזרים כעת גזירות נוראות כנגד כל עניין ההפרדה בכלל וכנגד ההפרדה בדרכים בפרט, שמבטלים הקו של מהדרין. ספרו לי שבאגד יש אוטובוסים שיש בהם [שלטים] שכתוב עליהם "נשים קדימה" ר"ל, היפך ממה שהיה נהוג עד עכשיו בקו מהדרין בהרבה מקומות כאן בארץ ישראל".
בהמשך דבריו התייחס הרב רומפלער למה שאירע אתמול בבית-שמש, כאשר אנשי תקשורת בגיבוי המשטרה תלשו את השלט המבקש מנשים שלא להתעכב מחוץ לבית המדרש. "זה ממש כמו שהיה בימים ההם בזמן היונים גזירות כנגד הדת. וגם ברחוב מאה שערים שזה כבר שנים רבות שתולה שם מודעות שלא יעברו נשים בפריצות וכל השנים עד היום לא פגעו בזה ועכשיו מדברים ורוצים השלטון הרשעה להסיר את זה ועוד ידם נטויה (היה לא תהיה) שרוצים לגזור עוד גזירות חמורות נגד צניעות", אמר הרב רומפלער.
הרב הוסיף וטען כי למרות שהטובים והצדיקים סובלים מזה, אבל זה הכלל שהטובים והצדיקים סובלים בעוון המקולקלים.
• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים
"ויש להתבונן", המשיך הרב להסביר את סיבת ההסתה והמלחמה נגד הצניעות, "שבודאי זה תוצאה ועונש במידה כנגד מידה על מה שנלחמו כנגד הצניעות שאנשים חרדים נתנו כוח להסיטרא-אחרא בזה שסלפו ופרסמו בעולם שקרים בשם הבד"ץ כנגד כל המתחסדות בצניעות, ומזה ינק הסטרא-אחרא כח לרדות אותנו ר"ל".
"ולפלא למה לא מתעוררים בתשובה הרי רואים בפירוש שזה בא במידה כנגד מידה, וזה חסד גדול שגם בזמן של הסתר פנים שבדרך-כלל לא רואים הנהגה ... בכל-זאת עכשיו השי"ת האיר לנו שנוכל לראות בגלוי מה רוצים מאתנו. זה בודאי שייך לאור של חנוכה וכל-כך קל לראות (אפילו בעינים סגורות) את המידה כנגד מידה בדיוק לפי מה שסיפרו", הוסיף הרב רומפלער.
בהתייחסו למה שקורה בימים הללו בעיר בית שמש, אמר הרב רומפלער כי "ידוע לכל מי שיודע שהמלחמה נגד השאלים התחילה בעיר בית שמש ומשם מקורה (ומשם התפשטה לירושלים ומשם לכל העולם), והרי לנו עתה גילוי גדול מן השמים שמראים בחוש שדוקא במקום שהתחילה כל המלחמה כנגד הקיצונים דווקא עליהם מתנפלים יותר".
"כל מי שיש לו עיניים לראות רואה זה בבירור", אמר הרב רומפלער, "ואף-על-פי שהשי"ת כביכול ירד עתה בבחינה למטה מעשרה והאיר לכל אחד שעדיין רוצה לראות את האמת שיוכל מכוח זה להתעורר בתשובה ולראות האמת".
הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו קול ברמה וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.
"שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.
"שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.
"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגוונים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.
"שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד" (תמליל שפורסם באתר כיכר השבת)
הגר"א ברלנד - שאל זה זיוף!
בהקלטה מיוחדת שהגיעה לאתר 'בחדרי חרדים', נשמע הרב אומר: "אשה עם שאל בונה בית מקדש של שקר".
בימים האחרונים פורסמו דברים מסולפים בשם הרב ברלנד, שאינם משקפים את דעתו האמיתית בנושא. ל'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה של הרב, בדברים שאמר לפני חצי שנה, בשיעור שמסר לתלמידיו בביתו.
"אלו שהולכים עם השאלים", אומר הרב, "הם פשוט בונים בית מקדש של שקר, כמו שחוניו בנה בית מקדש שקר. כשהאשה היא קדושה והיא עובדת על קדושה, היא לא שמה לה שאל, שאל זה לא אומר שום דבר!
"אשה לא מתפללת שחרית, לא מנחה, לא ערבית, היא רוצה להיות 'צדיקה', שמה לה שאל. ואשה אחרת שמתפללת שחרית ומנחה, יושבת ארבע שעות בכותל, כבר לא נקראת צדיקה, כי ברגע שאחת מפגינה, אז כל האחרות מקבלות רגשי נחיתות. אשה לא יכולה להיראות צדיקה יותר מכולם. יש נשים כאלה שהולכות עם שאל, בקושי מחזיקות סידור.
"היא שמה שאל, כבר נהיית 'צדקת הדור'. איך אפשר את הדבר הזה?"
גורם במוסדות 'שובו בנים' אמר ל'בחדרי חרדים', כי דעתו של הרב היא נגד מנהגי נשות השאלים והרעלות.
הגר"י פוזן - כל לבוש שונה מהרגיל זה פריצות!
כך כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ:
"מה שכתבתי כאן הוא מכתב לאדם ששלח לי מאמר... [הושמט כל מה שלא רלוונטי]
ומחמת מה שכתבתי למעלה שעצם הדבר שדרך זכרים להרהר אחרי נקבות מהווה סיבה להיחשב לגנאי ולחסרון צניעות, כל דבר אשר גורם לכך חסרון צניעות הוא, כי ע"י זה מבליט מציאותה וגורם להרהור אחריה, ודבר זה יש לו שתי תוצאות, האחד, כל מה שמושך להרהור יותר ישיר הוא יותר פרוץ, ומטעם זה אשה שהולכת בשוק בלי רדיד (כלשון הרמב"ם), דהיינו שהולכת כמו בבית, אדם הרואה אותה ירגיש את עצמו אצלה בבית, על כל המשתמע מכך, ואם תלך בחלוק, ירגיש את עצמו עוד יותר קרוב, וכן הלאה, ומחמת זה הדבר הזה פריצות הוא. ולא שצריכים שני כיסויים ברחוב, כמש"כ חכם אחד מחכמי זמננו, אלא שצריכה בגד שאינו בגד ביתי אלא מלבוש "מלובש". והתוצאה השניה ממש"כ למעלה היא, שדבר הרגיל באותה מדינה, אינו מבליט אחת שעושה כן, ומחמת זה ישנם דברים התלויים במנהג המקום, והוא דבר פשוט".
דעת תורה על "כת השאלים" / מאת אחד הרבנים שליט"א
"לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמיים.
וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו המוסלמים הקיצונים ומכסות את הפנים, ובתחילה הכל התייחסו לזה כאל כת משוגעים וכופרים, והיום אני שומע שיש הרבה שאומרים שבצניעות אין "יותר מדי" ובדור פרוץ כל המרבה בצניעות משובח, וכבר שמעתי דרשנים שאע"פ שלא ממש הטיפו לזה אבל אמרו שזה דבר נאה (ושוב שלח אחד המגיבים כרוז של בד"ץ העדה החרדית מלפני כמה שנים שמעודד את זה).
וזה לעניות דעתי בא בתולדה שהטיפו לאסור פיאה שלא כדין, ואם כן למה לא גם לכסות את הפנים שלא כדין. שאם לא אכפת לנו הדין כלל והכל נעשה רק לפי רגש שטחי ומתלהם אין שום מעצור לזה. וחוששני מאוד שעוד כמה שנים יתרבו הנוהגים כך ויתקבלו כמשובחים וצנועים, כמו שהיום מתקבלים אלה שלא חובשים פיאה.
וזו רק דוגמה קטנה אחת מיני רבות מאוד, וזהו מהלך של שכחת התורה שהוא כנהר סוחף בכח גדול וחלקו אינו נגלה על פני השטח, ורבים אינם נזהרים ממנו כי כביכול הסחיפה היא לכיוון של להרבות תורה ויר"ש.
ולעניות דעתי אפשר גם שלבסוף יבוא מזה שיאמרו שגם אם על פי דין אין לקצוץ יד של גנב מכל מקום יש בזה להרבות יראת שמיים שיהיה ניכר כמה חמור לעבור איסור תורה. ותהיה לבסוף דת זרה לגמרי שדומה יותר לאיסלם הקיצוני מאשר לתורה שניתנה בסיני, ולא יהיה שום אדם שיידע את הזיוף והכל יהיו בטוחים שכך היא מסורת אבותינו ושכך נאמר מסיני. והרבה מאוד זיוף כזה כבר נעשה במהלך חמישים השנים האחרונות וכל יום הולך ונעשה עוד במהירות הולכת וגוברת.
ומה שאני חרד לו אינו ההנהגה המעשית, שהרי ללכת עם פיאה אינו מנהג עתיק ומקודש, ולכסות את הפנים ברעלה אינו איסור, והיו קהילות שהיו קוצצות יד של גנב על פי טובי העיר ואם הוא צורך השעה מצווה בכך. אלא מה שזה גורם בפנימיות הלב. שבמקום חיי נפש פנימיים עדינים ומאירים של אהבה זכה וענווה ושמחה של מצווה יתחנכו לרגש של עזות והתלהמות וקולניות שזה חורבן המקדש שבתוך הלב שהוא היחיד שנותר לנו".